کدخبر :1116 پرینت
12 دی 1390 - 08:43

هشدار! از طریق بلوتوث‌، اطلاعات شخصی گوشی مشترک در اختیار گرفته می‌شود

متن خبر

تا زمانی که گوشی مشترک تلفن همراه در اختیار فرد دیگری قرار نگرفته و یا کدی به درخواست افراد سودجو وارد گوشی نشود، احتمال سوء استفاده از سیم‌کارت و گوشی وجود ندارد.

 

به گزارش سیتنا، روابط عمومی ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: اخیراً در برخی رسانه‌ها مطالبی در خصوص هک گوشی مشترکان منتشر شده که  پیگیری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را هم به دنبال داشته است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌؛ لذا این اپراتور به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور وظیفه خود می‌داند در این خصوص اطلاع رسانی کند.

 

اخیراً نرم افزار‌هایی در بازار مشاهده شده است که درصورت فعال بودن بلوتوث مشترک مورد نظر و بی توجهی وی، ارتباط گوشی افراد سودجو با مشترک برقرار شده و از طریق بلوتوث‌، اطلاعات شخصی گوشی مشترک، در اختیار گرفته می شود؛ حتی می‌توان از گوشی مشترک، SMS ارسال و یا مکالمه برقرار و یا گوشی را خاموش کرد. لذا ضروری است بلوتوث فقط در مواقع  استفاده و آن هم با رعایت همه موارد امنیتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌، روشن باشد.

 

همچنین با توجه به اینکه اکثر کدهای مخفی گوشی های مختلف در شبکه اینترنت قرار دارد؛ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان  با کد مخفی به همراه شماره تلفن، divert (بطور مثال به خارج از کشور) روی گوشی ایجاد نمود که بدون اطلاع مشترک‌، شماره موبایل وی به شماره خاص divert شده و همچنین بدون اطلاع مشترک ‌، Call Forwarding انجام گیرد.

 

بعضاً شنیده شده افراد سودجو با اعلام اینکه خط مشترک از طرف اپراتور تست می‌شود، اقدام به سوء استفاده می‌کنند. در این خصوص نیز اعلام می‌شود تست خطوط مشترکین به هیچ وجه با برقراری تماس با مشترک انجام نمی گیرد. این تست در صورت نیاز، توسط خود سیستم شبکه تلفن همراه انجام می‌شود. 

 

در پایان این گزارش، با توجه به موارد مذکور و لحاظ این که عوارض ناشی از سوءاستفاده سودجویان از گوشی‌های مشترکان، خارج از کنترل اپراتورهای تلفن همراه است، از مشترکان تلفن همراه مؤکداً درخواست شده است که مراقب این گونه سوءاستفاده ‌های سودجویان از گوشی ‌های خود باشند. 

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.