کد مطلب: 

11007

ماجرای یک پیامک درباره استقبال از محمدجواد ظریف

ابتکار نوشت: احمد پورنجاتی فعال اصلاح طلب و نماینده سابق مجلس در صفحه شخصی خود نوشت: این متن پیامک را پریشب یک روزنامه نگار مشهور برای من فرستاده " دکتر ظریف، سردار دیپلماسی ایران، ساعت هشت وارد ایران می‌شود. به استقبال او می‌رویم".

 

به گزارش سیتنا، در این متن صفحه شخصی پورنجاتی آمده است: ملاحظه کنید. این متن پیامک را پریشب یک روزنامه نگار مشهور برای من فرستاده (سردبیر چند تا نشریه ی هفتگی و ماهنامه، که البته بنده هم در برخی از آن‌ها مرتکب نوشتن یادداشت شده ام ):" دکتر ظریف، سردار دیپلماسی ایران، ساعت هشت وارد ایران می‌شود. به استقبال او می‌رویم".

 

پیامک رو که دیدم به خودم گفتم: احمد ! یعنی این" واژگان نظامی" تا به این حد از رفعت در کاینات ذهن و زبان ما جا خوش کرده که" محمد قوچانی" عزیز، برای ستایش از یک دیپلمات محترم دست به دامان واژه‎ی"سردار" می‌شود! مساله، کاربست یک واژه نیست. پیش تر هم اصحاب کارگزاران، به آقای هاشمی رفسنجانی لقب" سردار سازندگی" اعطا کرده اند. مساله این است که: کی قرار است مثل یک"شهروند در جامعه  مدنی"، گفتار و کردارمان - چه در مقام نقد و چه ستایش، چه در موضع استیفای حق و یا انجام مسؤولیت شهروندی - خالی از گزافه گویی و ادبیات دوران قشون سالاری صفوی و قاجاری شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-11-26 14:44

افزودن دیدگاه جدید