کد مطلب: 

10971

انتشار تصویر "اشکان دژاگه در کنار همسرش" در شبکه‎های اجتماعی

به تازگی تصویری از اشکان دژاگه در کنار همسرش در شبکه‎های اجتماعی منتشر شده است. انتشار این تصویر بهانه‎ای شد تا مروری داشته باشیم به زندگی ورزشی وی در آلمان و زمینه‎ی پیوستنش به تیم ملی فوتبال کشورمان.

 

14b81__12-2-22-93991.jpg

به گزارش سیتنا، اشکان دژآگه بازیکن تیم ملی فوتبال ایران است که داری ملیت ایرانی-آلمانی است. او تاکنون در هرتابرلین و ولفسبورگ در بوندس‌لیگا بازی کرده است. او در سال ۲۰۱۲ با قراردای ۳ ساله به فولهام پیوست. او در رده ملی، برای تیم‌های پایه آلمان بازی کرده‌است و در رده بزرگسالان، از لحاظ قانونی می‌توانست هم برای تیم ملی فوتبال آلمان و هم برای تیم ملی فوتبال ایران بازی کند.

 

امتناع از بازی مقابل تیم ملی جوانان اسرائیل

 

او قرار بود در بازی مقابل تیم ملی فوتبال جوانان اسرائیل در چارچوب رقابت‌های مقدماتی قهرمانی سال ۲۰۰۹ (میلادی) اروپا در میان تیم‌های فوتبال زیر ۲۱ ساله‌ها که در روز ۱۲ اکتبر ۲۰۰۷ برگزار می‌شد شرکت کند. اشکان پس از آگاهی از قرار گرفتن تیم ملی زیر ۲۱ ساله‌های آلمان در برابر اسرائیل، و پیش از عزیمت به اطلاع دیتر آملیتس مربی زیر ۲۱ ساله‌های آلمان رسانده بود که به دلیل پیش بینی‌های موجود از وضعیت اسرائیل، این تیم را برای بازی در مقابل اسرائیل همراهی نخواهد کرد. او عنوان کرد: «مربی با اصل و نسب ایرانی من آشنا است و معذوریت‌های سیاسی من را برای عدم شرکت در بازی روز جمعه درک می‌کند»

 

بازی در تیم ملی ایران

اشکان دژاگه در تاریخ ۱۳۹۰/۱۲/۸ برای بازی در تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر از سری مسابقات هفته ششم مرحله سوم فوتبال انتخابی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ در ورزشگاه آزادی، به تهران آمد. او در نخستین حضورش در ترکیب ثابت قرار گرفت و توانست در نخستین بازی ملی خود در ۱۳۹۰/۱۲/۱۰ دو گل به ثمر برساند و شروع بسیار خوبی را به نمایش بگذارد.

 

قابل توجه است که اشکان دژاگه در رقابت‌های جام ملتهای آسیا در دیدار با لبنان، باعث به ثمر رساندن ۳ گل (۲ پنالتی، یک پاس گل) شد که این دو پنالتی توسط نکونام به گل تبدیل گردید و بهترین بازیکن در این مسابقه نیز به حساب می‌رود. وی همچنین در دیدار مقدماتی جام ملت های آسیا 2015 برابر تایلند در بانکوک و در برابر لبنان در بیروت نیز دوگل به ثمر رساند.

انتهای پیام

 

 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-11-24 20:17

افزودن دیدگاه جدید