کدخبر :10958 پرینت
03 آذر 1392 - 17:46

استقبال توئیتری عبدالله گل از توافق هسته ای ایران

متن خبر

رئیس جمهور ترکیه در ادامه اظهار داشت: "این یک گام بزرگ رو به جلو بود. من امیدوارم که این گام به توافق نهایی منجر شود. من به تمامی طرف‌ها در این مذاکرات سازنده تبریک می‌گویم."

 

به گزارش سیتنا، شبکه ایران به نقل از تودی زمان، نوشت: احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز پیش از سفر به قطر درباره مذاکرات هسته‌ای ژنو گفت: "ترکیه، ایران را یک همسایه ارزشمند و قدرتمند می‌داند و ما بیش از هر کشور دیگری خواهان حل پرونده هسته‌ای ایران هستیم. من هنوز هم معتقدم اگر اهمیت توافقات تهران درک می‌شد، مسأله هسته‌ای ایران خیلی زودتر حل می‌شد. با این حال هنوز هم امیدوار هستیم و با تمام توان از اقدامات سیاسی و دیپلماتیک برای حل این معضل حمایت می کنیم."

 

داوود اوغلو در ادامه افزود: "من در مسکو، هم در دیدار با آقای لاوروف و هم در دیدار با جناب پوتین به طور مفصل درباره مسأله هسته‌ای ایران صحبت کردم. از این گذشته با وزرای امور خارجه آلمان و فرانسه نیز گفت‌وگو کردم و در مجموع بر این باورم که با تلاش‌های صورت گرفته، این مشکل هر چه زودتر حل می‌شود."

ایران و کشورهای گروه 1+5 در مذاکراتی 5 روزه در ژنو سوئیس درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران در ازای کاهش تحریم‌های غرب علیه این کشور به توافق موقت رسیدند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.