کد مطلب: 

10925

الزام بروز رسانی کدپستی در کارت ملی

شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان تهران به ریاست معاون سیاسی اجتماعی استاندار درخصوص به روز رسانی ثبت وقایع حیاتی تشکیل شد.

به گزارش سیتنا، معاون سیاسی- اجتماعی استانداری تهران گفت: به روز رسانی کدپستی در کارت ملی شهروندان الزامی و شاه کلید وقایع کنترل آمار و جابجایی جمعیت در استان تهران است.سید شهاب الدین چاوشی افزود: تمام برنامه‌ریزی‌های کشور در سطح استان و کشور براساس ثبت دقیق وقایع چهارگانه حیاتی شامل تولد، ازدواج، طلاق و مرگ صورت می‌گیرد و از این رو ثبت دقیق این آمار بسیار حائز اهمیت است.
 
وی تصریح کرد: با توجه به دقت بالای ثبت احوال در ثبت آمارهای وقایع حیاتی، تولید آمارهای موردنیاز سایر دستگاهها نظیر بهداشت و درمان روند برنامه‌ریزی‌ها در حوزه سلامت را تسهیل می‌کند.
 
چاوشی تأکید کرد: بی‌تردید هیچ آماری در کشور به اطمینان ثبت وقایع حیاتی در ثبت احوال وجود ندارد و برای به روز شدن آن باید همه تلاش کنند و البته اداره کل ثبت احوال استان باید در جهت رفع مغایرت‌ها، کدپستی شهروندان برنامه‌ریزی کند.
 
معاون سیاسی- اجتماعی استانداری تهران یادآورشد: مهاجرت‌های بی‌حساب در رشد حاشیه‌نشینی شهرهای بزرگی نظیر تهران مؤثر بوده و در عین حال نگران کننده است و اداره کل ثبت احوال استان باید کنترل آمار مهاجرت و جابجایی جمعیت را بعنوان واقعه مهم در کنار وقایع چهارگانه حیاتی در دستور کار خود قرار دهد.
 
چاوشی تأکید کرد: ثبت احوال باید برنامه‌ریزان در سطح استان و کشور را بطور مستمر و مرتب از جابجایی جمعیت آگاه سازد و این امر با درج کدپستی در کارت ملی میّسر خواهد بود.وی در پایان تصریح کرد: در شرایط موجود اقتصادی کشور دستگاهها باید صرفه جویی جدی در هزینه‌ها کنند و آمارهای دقیق و صحیح می‌تواند اولویت‌ها را در برنامه‌ریزی‌ها مشخص نماید و از تحمیل هزینه‌های غیرضروری جلوگیری کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-11-23 12:00

افزودن دیدگاه جدید