کدخبر :1087 پرینت
09 دی 1390 - 06:54

نائب رئیس هیات مدیره‌ی مخابرات ایران: نیازی به تعریف اپراتور فیبرنوری نیست

متن خبر

سرمایه‌گذاری کلانی از سوی شرکت مخابرات ایران در بحث شبکه فیبرنوری انجام گرفته که با وجود این زیرساخت‌ها دیگر به تعریف اپراتور چهارم فیبرنوری نیازی نیست.

 

به گزارش سیتنا، سیدمصطفی سیدهاشمی - نایب رییس هیات مدیره مخابرات ایران - در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: مخابرات در توسعه‌ی فیبرنوری به شدت فعال بوده و این شبکه در شهرستان‌ها نیز در حال گسترش است.

 

سیدهاشمی درباره نیاز کاربران به دسترسی اینترنت پرسرعت تاکید کرد: مخابرات از طریق سیم مسی نیز می‌تواند نیازهای مشترکان را با پهنای باند حداکثر 2 مگابیت بر ثانیه برطرف کند اما از طریق فیبرنوری نیز امکان ارائه‌ی سرویس وجود دارد.

 

وی گفت: مخابرات بعد از خصوصی‌سازی هزار و 800 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام داده که این سرمایه‌گذاری در درازمدت به افزایش سود سهامداران منجر خواهد شد.

 

نایب رییس هیات مدیره مخابرات ایران ابراز کرد: امروز ما در مجموعه مخابرات که 26 ماه از خصوصی شدن آن می‌گذرد، دارای مجموعه‌ای بزرگ با 7 هزار میلیارد تومان سرمایه هستیم و طبیعی است که جمع‌آوری این میزان سرمایه از سراسر کشور کار بسیار بزرگ و حساسی است.

 

وی هم‌چنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به دفاتر ICT روستایی اظهار کرد: برای احیای این دفاتر حمایت لازم را انجام می‌دهیم و در این راستا اگر ADSL به روستاها برده شود و این شبکه‌ها توسعه یابد، بسیاری از مشکلات برطرف شده و به توسعه اقتصادی منجر می‌شود.

 

نایب رییس هیات مدیره مخابرات ایران تاکید کرد: تصمیم دولتمردان و تصمیم‌گیران این است که با تنظیم قوانین در جهت کاهش تردد، ‌صرفه‌جویی در زمان و هزینه،‌ دفاتر ICT روستایی بتوانند خدمات بیش‌تری ارائه کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.