کدخبر :10848 پرینت
28 آبان 1392 - 19:50

وزیر کشور خبر داد: حمایت وزارت کشور از NGOهای فعال

متن خبر

رحمانی فضلی از برگزاری اولین جلسه NGO های فعال و موثر با حضور رئیس جمهور در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی وزیر کشور در حاشیه شصت و یکمین جلسه شورای اجتماعی کشور در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه امروز دومین جلسه شورای اجتماعی کشور در دولت یازدهم برگزار شد گفت : شورای اجتماعی کشور درقالب سیاست گذاری ، نظارت ، توضیح مسئولیت ها و آینده نگری اقدامات لازم را در حوزه های اجتماعی پیگیری می کند.
وی ادامه داد: موضوعات مختلف حوزه ها در ابعاد ایجادی ، سلبی بررسی و نقاط قوت ، ضعف و آسیب های مورد تبادل نظر و متناسب با آن سیاست گذاری های لازم صورت گرفته و وزارت کشور نیز اهم موارد را پیگیری و گزارش گیری خواهد نمود .
وزیر کشور گفت : در این جلسه مقرر شد با انجام اقدامات پژوهشی اطلاعاتی کامل و جامع ، درخصوص آخرین وضعیت حوزه های اجتماعی بدست آمده و مبتنی بر آن اقدامات بعدی صورت پذیرد .
وی با بیان اینکه اطلس اجتماعی کشور درخصوص نظارت بر آسیب های اجتماعی در مرحله مقدماتی بوده و اکنون مراحل نهایی را پشت سر می گذارد اظهار داشت : انشاء الله پس از تصویب نهایی و با ارسال گزارش دستگاه ها و به روز رسانی آن به صورت دوره ای مسائل و شرایط در حوزه های مختلف اجتماعی قابل بررسی دقیق تر خواهد بود .
رحمانی فضلی با مهم برشمردن تعیین موضوعات اجتماعی گفت : بیست و سه دستگاه پیشنهادات خود را برای بررسی و اولویت بندی به این شورا ارسال خواهندکرد و تلاش ما بر این است که در هر جلسه یکی از موضوعات در دستور کار قرار گرفته و سیاست گذاری و تقسیم بندی های لازم صورت پذیرد .
وزیر کشور با بیان اینکه می بایست از هر گونه موازی کاری و تکرار پرهیز نموده و از اقدامات قبلی نهایت استفاده را ببریم ، بیان داشت: وزارت کشور مصمم است که در حوزه تشکل های مردمی با تقویت ، پشتیبانی و ساماندهی خوب و در صورت لزوم بازنگری و همچنین با تکیه بر مردم و به وسیله مردم به حل موضوعات در فرایند تصمیم سازی و نظارت و پیگیری عمل نماید .
وی با بیان اینکه اولین جلسه با سازمان های مردم نهاد در حوزه موارد مخدر برگزار شده است خاطر نشان ساخت : در این جلسه با ایجاد کمیته زنان و خانواده درصدد هستیم نهایت حمایت را از خانواده های آسیب پذیر داشته باشیم .
وی افزود : انشاء الله به زودی اولین جلسه NGO ها با حضور رئیس جمهور برگزار می شود و در این جلسه از NGO های فعال و مؤثر دعوت به عمل خواهد آمد .
رحمانی فضلی درخصوص حوزه حجاب و عفاف نیز گفت : در جلسه شورای اجتماعی کشور این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تکیه ما در این حوزه ها بر مسئولیت های مختلفی که هر یک از دستگاه های اجرایی دارند می باشد و این دستگاه ها خود متولی اجرای طرح ها و قوانین هستند .
رئیس شورای اجتماعی کشور با بیان اینکه مصوبات این حوزه از ضمانت اجرایی قابل قبولی برخوردار نبوده و متولی ، منابع اعتباری و روش های حمایت لازم برای آن تبیبن نشده بود، تصریح کرد: در حال حاضر دستگاه ها می بایست با ارزیابی عملکرد از نتیجه اقدمات و ارسال نتایج به شورای عالی فرهنگی برای تصویب اجرایی آن اقدام نمایند .
وزیر کشور در پاسخ به سئوالی در خصوص مرزهای شرقی کشور ،ضریب امنیت در استان سیستان و بلوچستان به نسبت سایر استان ها را بالا دانست و گفت : به دلیل همجواری با افغانستان با توجه به بی ثباتی منطقه و عدم توسعه یافتگی و عدم سرمایه گذاری در استان سیستان وبلوچستان مقرر شده ، طرح جامع توسعه پایدار مؤثر در استان سیستان و بلوچستان تهیه شود .
رئیس شورای امنیت کشور، از سرمایه گذاران خواست با توجه به ضمانت های امنیت سرمایه ، تولید و فعالیت اقتصادی که وزارت کشور به آنان خواهد داد در رشد و توسعه پایدار استان سیستان و بلوچستان تلاش نمایند .
وی با اشاره به 37 کیلومتر مرز دریایی استان و اینکه این مرز آبی می تواند موجب رونق خوب استان برای توسعه اقتصادی باشد و همچنین هم مرزی با کشورهای افغانستان وپاکستان که ظرفیت کار اقتصادی را به همراه خواهد داشت گفت : انشاء الله بتوانیم با انتخاب مدیران و استانداری با نگاه توسعه ای جهش اصلی را در راه توسعه پایدار استان برداریم .
رحمانی فضلی گفت : همه مسئولین دستگاه های امنیتی و انتظامی در منطقه سیستان و بلوچستان بر این نظر متفق بودند که مشکل استان از عدم توسعه یافتگی است .
وزیر کشور در پاسخ به سئوالی خبرنگاری در خصوص انتخاب دیگر استانداران گفت : استانداران پیشنهادی بوشهر ، سیستان و بلوچستان ،‌کرمانشاه ، آذربایجان غربی ، کردستان و هرمزگان به دولت معرفی شده اند و مابقی استانداران به امید خدا به زودی تعیین تکلیف خواند شد .
وی درجواب به سئوالی دریاره فعالیت احزاب نیز، احزاب کشور را فعال برشمرد و گفت: هیچ نگرانی برای دادن مجوز به احزابی که در چارچوب قانون عمل می کنند نداریم و وزارت کشور هیچگونه مانعی برای فعالیت خانه احزاب ندارد وفقط مشکل در تمدید آن است که باید موارد قانونی خود را طی نماید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.