کدخبر :10821 پرینت
27 آبان 1392 - 19:16

افشای جاسوسی اینترنتی انگلیس از کشورهای اتحادیه‎ی اروپا

متن خبر

طی ماه‌های گذشته فاش شد که سرویس مخفی بریتانیا همکاری بسیار نزدیکی با آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) داشته است. این سرویس مخفی برنامه جاسوسی گسترده‌ای را عملی می‌کند که هدفش حتی کشورهای عضو اتحادیه اروپاست.

 

به گزارش پایگاه خبری سیتنا، "ستاد ارتباطات دولت" بریتانیا (GCHQ) و "آژانس امنیت ملی" آمریکا (NSA) در همکاری با یکدیگر ترافیک اینترنتی را زیر نظر دارند؛ به این صورت که شاخه‌‌ای از جریان داده‌های کابل شیشه‌ای زیر دریا را منشعب کرده و کل داده‌ها را کپی و ضبط می‌کنند تا در صورت نیاز به آن رجوع کنند.

 

سرویس مخفی بریتانیا توانسته است، با استفاده از همکاران ناآگاه شرکت نیمه‌دولتی خدمات اینترنتی بلژیکی "بلگاکوم" (Belgacom) به نوعی نر‌م‌افزار جاسوسی خود را بر روی سیستم آنها سوار کند.

 

مأموران سرویس مخفی "ستاد ارتباطات دولت" بریتانیا (GCHQ) به طور هدفمند به سیستم‌های کامپیوتری شرکت‌هایی حمله می‌کنند که در بازار تلفن‌های دستی، به‌عنوان سرویس‌دهنده، برای شرکت‌های دارای شبکه صورت‌حساب تهیه می‌کنند و به امور محاسبه مالی مکالمات مشتریان آنها رسیدگی می‌کنند.

 

نه شورای ملی امنیت بریتانیا و نه کابینه‌ی این کشور، از فعالیت‌های نظارت بر شبکه اینترنتی "ستاد ارتباطات دولت" بریتانیا (GCHQ) اطلاع نداشته‌اند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.