کدخبر :10797 پرینت
27 آبان 1392 - 06:11

شرکت پست شرایط فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی را تسهیل می‌کند

متن خبر

شرکت پست جمهوری اسلامی ایران همواره درصدد ایجاد و توسعه زیرساخت‌های اجرایی در بخش دلیوری مرسولات و تسهیل شرایط فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی و بنگاه‌های اقتصادی جهت عرضه محصولات خود با حذف واسطه‌ها و کاهش قیمت‌ها بوده است.

 

به گزارش پایگاه خبری سیتنا، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران درباره گزارش ایسنا مبنی بر " بازار پر از خالی شرکت پست" توضیح داد.

 

شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در راستای رسالت خود به عنوان یکی از حلقه‌های اصلی تجارت الکترونیک، همواره درصدد ایجاد و توسعه زیرساخت‌های اجرایی در بخش دلیوری مرسولات و تسهیل شرایط فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی و بنگاه‌های اقتصادی جهت عرضه محصولات خود با حذف واسطه‌ها و کاهش قیمت‌ها بوده است.

 

یکی از بزرگترین قابلیت‌های شبکه عظیم پستی کشور، گستره نقاط جغرافیایی تحت پوشش در بخش جمع آوری و وجود شبکه عظیم مویرگی در بخش توزیع است.

 

همچنین در سرویس خرید و فروش اینترنتی بزرگترین امتیاز شرکت پست سرویس Cash On Delivery یا دریافت وجه کالا پس از تحویل مرسولات به خریداران و نهایتا واریز وجه کالا به حساب فروشگاه‌هاست.

 

این سرویس به این دلیل در کشور از مقبولیت خاصی برخوردار است که زیرساخت پرداخت آنلاین بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، هنوز نتوانسته اعتماد، اطمینان و نظر فعالان حوزه کسب و کار و خریداران را جلب کند.

 

سامانه بازار الکترونیکی یک بازارچه مجازی است که در آن مجموعه‌ای از صاحبان کالا و خدمات می توانند با دریافت غرفه‌های مجازی نسبت به معرفی و عرضه محصولات خود اقدام کنند.

نام بازار به همین دلیل روی این سامانه گذاشته شده است که مخاطب و بازدیدکننده بداند که با مجموعه‌ای از فروشگاه‌های اینترنتی مواجه است. در این سامانه یک موتور جست‌وجوی هوشمند (search English) تعبیه شده که بازدیدکننده می‌تواند براساس منطقه جغرافیایی (استان، شهر) نام فروشگاه، نام کالا، رده قیمتی کالا و سایر شرایط موجود نسبت به جست‌وجو و یافتن محصولات مورد نظر خود اقدام کند.

 

این امر شرایط مطلوبی را فراهم می‌کند تا خریدار بتواند محصولات با شرایط و خصوصیات یکسان را مشاهده و پس از بررسی و تطبیق نسبت به انتخاب محصول مدنظر اقدام کند.

 

در این سامانه 10 گروه اصلی برای طبقه بندی محصولات با 52 زیر گروه تعبیه شده که خریدار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، در رسیدن به محصول مورد نظر یاری می‌رساند. از سوی دیگر سامانه بازار الکترونیکی شرکت پست دارای نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزرت صنعت، معدن و تجارت است.

 

تمامی فروشگاه‌های اینترنتی عضو سامانه بازار، دارای قرارداد دوجانبه با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران بوده و مسوولیت کمی و کیفی محصولات عرضه شده در غرفه‌ها و رعایت قوانین و مقررات حاکم بر جامعه در خصوص عرضه محصولات مجاز بر عهده مدیر غرفه است.

 

واحدهای نظارتی پست در ادارات کل پست استان‌ها، همواره عملکرد فروشگاه‌ها و محصولات و کالاهای آنان را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخطی با فروشگاه مربوطه برابر مفاد قرارداد برخورد می کند.

 

لازم به ذکر است خبر فروش بانک‌های اطلاعاتی موبایل و کدپستی کذب محض بوده و در صورت مواجه با آن، ضمن جلوگیری از فعالیت فروشگاه از طریق مراجع قانونی پیگیری‌های لازم نیز به عمل خواهد آمد.

 

هدف اصلی از راه اندازی سامانه بازار الکترونیکی، صرفا کاهش واسطه گری و کاهش قیمت تمام شده محصولات و ایجاد محیطی قابل اعتماد برای فروشگاه‌ها و خریداران است.

 

شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برخلاف سایر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی که براساس تراکنش فروشگاه‌های اینترنتی میانگین پنج درصد کارمزد دریافت می‌کنند. هیچ گونه کارمزدی از فعالیت فروشگاه‌ها دریافت نمی‌کند و خدماتی همچون تبلیغات رایگان در رسانه ملی برای فروشگاه‌های عضو انجام می‌دهد.

 

تردیدی نیست اگر این سامانه ایجاد نمی‌شد بسیاری از فروشگاه‌ها از کانال‌های توزیع غیر رسمی برای توزیع محصولات خود استفاده می‌کردند که این امر به هیچ وجه مورد پذیرش مسئولان دستگاه‌های ذیربط نبوده و نخواهد بود. مجددا تاکید می شود شرکت پست در تامین و فروش کالاهای عرضه شده در ebazar هیچ گونه نقشی نداشته و مسوولیت کیفیت کالاها با مسوول فروشگاه‌های طرف قرارداد است.

 

خریداران می توانند در زمان دریافت خرید خود و در صورت رویت مغایرت، کالای خریداری شده را از طریق پست به فروشگاه مربوطه عودت نمایند. از شروع فعالیت این سامانه بیش از 132000 مورد سفارش به ثبت رسیده است که آمارها نشان از رشد ترافیکی سرویس دارند.

 

همچنین شرکت پست جمهوری اسلامی ایران براساس رسالتی که بر عهده داشته و در راستای اشتغالزایی و حمایت از بخش تولید و مصرف‌کنندگان محترم درحوزه تجارت الکترونیک در هشت ماهه سال جاری اقدام به قبول و توزیع بیش از 2870000 فقره کالا در سطح کشور کرده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رشدی بالغ بر 90 درصد را نشان می دهد و این خود گوشه‌ای از موفقیت شبکه پست در حمایت و پشتیبانی از بازار الکترونیک و سرویس خرید و فروش اینترنتی را گواهی می‌دهد.

 

در پایان این شرکت آمادگی لازم جهت دریافت نقطه نظرات کارشناسی برای ارائه هر چه بهتر و با کیفیت خدمات به شهروندان را اعلام می‌دارد و علاقه‌مندان می‌توانند موضوعات خود را از طریق pr@post.ir به دفتر روابط عمومی ارسال نمایند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.