کد مطلب: 

10783

"رایتل" خدمات موبایل سلامت به خانواده‎ی صنعت نفت ارائه می‎دهد

"رایتل" خدمات موبایل سلامت به خانواده‎ی صنعت نفت ارائه می‎دهد

با امضای تفام‎ نامه‎ی همکاری بین اپراتور سوم تلفن همراه (رایتل) و سازمان بهداشت و درمان وزارت نفت، امکانات موبایل سلامت به خانواده‎ی صنعت نفت ارائه می‎شود.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا (citna.ir)، با امضای این تفاهم نامه‎ی همکاری بین مهندس صدری مدیرعامل رایتل و دکتر کیان مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان وزارت نفت، از این پس امکانات موبایل سلامت توسط اپراتور سوم تلفم همراه در کشورمان به خانواده صنعت نفت ارائه می‎شود.

 

مهندس صدری مدیرعامل رایتل در تشریح این نحوه‎ی همکاری بین سازمانی، گفت: در فاز اول این همکاری، تله مدیسین یا درمان از راه دور را در دستور کار داریم و بیماران تحت پوشش این قرارداد می‎توانند با بهره بردن از امکانات 3G با پزشکان ارتباط برقرار کرده و به سرعت در پروسه‎ی درمان قرار گیرند.

 

وی در تشریح بیشتر این طرح ضمن اشاره به استفاده‎ی سازمان طرف قرارداد از پهنای باند رایتل برای انتقال دیتا، گفت: به عنوان مثال از زمانی که بیمار در آمبولانس قرار می‎گیرد، اطلاعات برای پزشک در مقصد ارسال می‎شود و در نهایت پیش از رسیدن بیمار به مقصد، اطلاعات در اختیار پزشک قرار گرفته، تا وی در کوتاهترین زمان ممکن بهترین پروسه‎ی درمانی را در نظر گیرد.

 

rightel-news-13920826-01.jpg

 

صدری در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا مبنی بر نحوه‎ی ارائه‎ی خدمات توسط رایتل در نقاطی مانند جاده‎ها که در حال حاضر تحت پوشش این اپراتور نیست، گفت: رایزنی‎هایی با دو اپراتور دیگر تلفن همراه در کشور صورت گرفته تا رایتل در صورت نیاز بتواند از پوشش جاده‎ای این اپراتورها استفاده کند.

 

به گزارش سیتنا، محمدجواد کیان، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان وزارت نفت نیز در این مراسم، گفت: استفاده از موبایل در حوزه سلامت مبحث جدیدی است که به تازگی در دنیا مطرح شده است.

 

وی گفت:‌ ما برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای ارتقای سلامت داریم و در حال حاضر وزارت نفت به حدود 800 هزار نفر خدمات سلامت ارائه می‎دهد.

 

کیان با بیان این‌که اکنون یکی از بخش‌های مهم حوزه‎ی سلامت مرتبط با سلامت الکترونیک است، اظهار کرد:‌ در حال حاضر برای ارائه‎ی خدمات پزشکی از راه دور 26 مرکز در کشور داریم که اکنون با امضای این تفاهم نامه می‎توان خدمات مختلفی را در این مراکز مورد استفاده قرار داد.

 

rightel-news-13920826-03.jpg

 

اضافه می‎شود؛ ارائه‎ی خدمات پهنای باند به عنوان پشتیبان اینترنت سازمان، ارائه‎ی خدمات سلامت روی سیم‎کارت، ارائه‎ی سرویس مشترک سلامت در آمبولانس‎های سازمان و راه اندازی پایلوت طرح به صورت مشترک در همایش مدیریت بحران و نمایشگاه الکامپ، ارائه‎ی خدمات PREMIUM CHARGING در رایتل و استفاده از سرشماری‎های رایتل برای مرکز تماس سازمان، ارتباط مراکز TELEMEDICINE با دفاتر مرکزی رایتل و امکان استفاده از خدمات آموزش همراه از جمله محورهای اصلی این تفاهم نامه بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-11-17 10:48

افزودن دیدگاه جدید