کدخبر :10668 پرینت
21 آبان 1392 - 03:23

وزیر ارتباطات: پست باید هر ماه یک خدمت جدید به جامعه ارائه دهد/ نیاز کشورهای توسعه یافته به پست بیشتر از سایر کشورهاست

متن خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: مجموعه پست باید هر ماه یک خدمت جدید را به جامعه ارائه دهد. این خدمت جدید اگر در اتاق همکاران پست باشد مفید نخواهد بود؛ خدمت جدید زمانی خوب است که مردم آن را بفهمند.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سیتنا (CITNA.IR)، دکتر محمود واعظی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت پست، گفت: امروز اتفاق خاصی نیافتاده است، تنها در درون یک خانواده، چند نفری جایشان را با هم عوض کرده اند. این تغییرات همیشه به همین منوال بوده است.

 

وی ادامه داد: این روند زندگی همه ماست که مرتب در حال گردش و تغییر هستیم. خداوند متعال نیز به هر کدام از ما ویژگی خاصی داده است. خداوند برای هر کدام از ما در هر زمانی فرصتی را ایجاد می کند که بتوانیم آن نعمتی که به هر کدام از ما عطا کرده است را برای مردم و جامعه به خدمت درآوریم.

 

وی در ادامه تاکید کرد: دوستان عزیزی که تا امروز مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت پست بوده اند، انصافا با جدیت، با علاقه و صمیمیت کار کردند. حداقل در طول این سه ماه که نظارت بر مجموعه شرکت پست را برعهده داشتم و مستقیم ناظر بر کارشان بوده ام، ناظر بر عملکرد همکاران سالم، صادق و پرکاری در این شرکت بودم که انصافا هرچه در توان داشتند را برای این مجموعه ارائه کردند.

 

واعظی گفت: خواهش من این است که همه دوستان شرکت پست با همین جو صمیمی و رفاقتی که در بین‎شان بوده و زبانزد بوده است، کارشان را پیش ببرند. 32 سال پیش زمانی که مدیرعامل شرکت مخابرات بودم نیز معتقد بودم که این جو در شرکت پست وجود دارد و شرکت پست از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در آن زمان نیز به اقای نبوی گفتم که همه امکاناتی را که پست نیاز دارد حاضرم فراهم و در اختیار دوستان قراردهم تا بتوانند استفاده کنند و کارشان را پیش برند.

وی ادامه داد: با این دید که پست در دنیا به شدت متحول شده است، تکنولوژی های جدید مانع از این نشده است که پست بیشتر در خدمت مردم نباشد. آمار ارائه شده در دنیا نیز نشانگر آن است که سرانه مرسولات پستی کشورهای توسعه یافته که در مهد تکنولوژی هستند، چندین برابر کشورهایی است که از نظر تکنولوژی پایین ترند؛ این بدان معناست که جامعه هرچه پیشرفت می کند نیازش به پست نیز بیشتر می شود.

به گزارش خبرنگار سیتنا، واعظی گفت: خوشبختانه مردم جامعه پست را به عنوان خانواده خود پذیرفته اند. مردم به قدری به همکاران ما اعتماد دارند که اگر کسی بخواهد تقلب کند وقتی به در خانه مردم می رود خود را پستچی معرفی می کند، ولی با همه این حرف ها دیده ام که به تازگی خانواده ها موبایل پستچی ها را هم دارند و برای احراز هویت پستچی به موبایل وی زنگ می زنند.
 
وی افزود: این سرمایه بسیار بزرگی است که ما داریم و باید قدردان آن باشیم. از این رو آموزش باید یکی از کارهای اصلی ما باشد. یعنی ما باید آموزش های لازم را ارائه دهیم و این آموزش نه برای مدرک بلکه برای افزایش فرهنگ ارتباط با مشتری باید باشد. در این راستا قبل از این که مشتری احساس نیاز کند سرویس دهنده موظف به تحلیل و بررسی نیاز مشتری است.

وزیر ارتباطات گفت: انتظار ما این است که شما مدیران، شرکت پست را متحول کنید. من از پست امروز اصلا راضی نیستم و این بدان معنی نیست که من از مدیران و همکاران پستی راضی نیستم. پست همیشه در گذشته به عنوان شهروند درجه دو مورد بی مهری قرارگرفته است و به همین دلیل است که ما دنبال آقای مهری (مدیرعامل جدید شرکت پست) گشتیم.

 

وی تاکید کرد: امیدوارم که پست در شرایط جدید روی پای خودش بایستد. این تفکر درستی در مورد شرکت پست نیست که دولت باید به این شرکت کمک کند. پست با امکاناتی که دارد می تواند با درآمد حاصله از سرویس های خود به شرکتی خوب و سودده  مبدل شود و پرداخت همکارانش را از این وضعیت موجود که من اصلا راضی نیستم در بیارود.

به گزارش خبرنگار سیتنا، واعظی افزود: مجموعه پست باید هر ماه یک خدمت جدید را به جامعه ارائه دهد. این خدمت جدید اگر در اتاق همکاران پست باشد به درد نمی خورد. خدمت جدید زمانی خوب است که مردم آن را بفهمند.

واعظی گفت: در تلویزیون تبلیغی از شرکت پست دیدم که هرچه تا آخر به آن نگاه کردم متوجه نشدم که چه چیزی را می خواهد بیان کند. باید با مردم با زبان خودشان صحبت کرد. زمانی که تبلیغی پخش می شود و تمام می شود باید حرکتی را ایجاد کند و این انگیزه را در مردم ایجاد کند که از فردا تمایل داشته باشند تا از این سرویس جدید استفاده کنند. بر این اساس، نوع تبلیغات ما باید حرفه ای شود ما اگر خوب کار کنیم خیلی بیشتر از صداوسیما می توانیم تبلیغ کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما از این جهت که با همه خانه ها در ارتباط هستیم، خودمان می توانیم بیشترین تبلیغ را برای خودمان داشته باشیم. ما سرویس های مختلفی می توانیم ارائه دهیم و حتما باید آی تی را به نوعی مکمل پست قرار دهیم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.