کد مطلب: 

10637
فروش حجمی سرویس‌ها مانع کم‌فروشی اینترنت

یک کارشناس مسائل فن‌آوری اطلاعات تاکید کرد: نظارت بر مبحث اینترنت و تخلفات صورت گرفته در این راستا برعهده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

به گزارش سیتنا، محسن قدک‌ساززاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: فروش سرویس‌های اینترنتی به صورت حجمی از کم فروشی در حوزه اینترنت جلوگیری می‌کند حال با تمام موضوعات اگر شرکتی باز هم به تخلف اقدام کند، سازمان تنظیم مقررات رادیویی با توجه به نظارتی که برروی شرکت‌ها دارد، اقدام خواهد کرد.

وی همچنین به تحلیل وضعیت اینترنت در کشور پرداخت و افزود: در حال حاضر در ابتدا پهنای باند مورد نظر توسط شرکت زیرساخت تامین شده و زیرساخت‌های موجود توسط شرکت مخابرات به سایر شرکت‌های عرضه کننده اینترنت، واگذار می‌شود. حال با چنین وضعیتی تمامی این شرکت‌ها توانایی کم فروشی در سطح خود را دارند.

این کارشناس همچنین افزود: در رابطه با قیمت بالای سرویس‌های اینترنتی در صورت ورود بخش خصوصی در این زمینه به دلیل افزایش رقابت، قیمتها کاهش پیدا می‌کنند. علاوه بر این کاربران می توانند از حجمی که استفاده می‌کنند آمار تهیه کرده و بدین وسیله از سرویس‌های حجمی که قیمت‌های پایین‌تری دارند، استفاده کنند.

وی در مورد ضریب اشتراک مطرح کرد: ضریب اشتراک در تمام دنیا امری رایج است اما این ضریب اشتراک بالاست که باعث افت کیفیت سرویس‌ها می‌شود. بنابراین شرکت‌های خصوصی که در زمینه ارائه خدمات اینترنتی فعالیت دارند به علت رقابتی که در بین خودشان وجود دارد، هرگز دست به چنین کاری نخواهند زد چرا که این کار باعث نارضایتی مشتریانشان شده و برای شرکت‌ها صرفه اقتصادی ندارد.

قدک‌ساززاده عوامل کم فروشی اینترنتی را متعدد بیان کرد و گفت: بحث کم فروشی مبحثی گسترده است که عوامل متعددی دارد و باید هر بار از یک زاویه به این علت‌ها نگاه شود؛ بهترین راهکار در حال حاضر برای کاربران خانگی استفاده از اینترنت‌های حجمی است چرا که این سبک از هدر رفتن سرمایه کاربران جلوگیری می‌کند.

وی در پایان افزود: برای بهبود وضعیت اینترنت در کشور باید بین اپراتورهای دولتی و خصوصی رابطه‌ای عادلانه برقرار شود تا وضعیت اینترنت در کشور نسبت به سال‌های گذشته بهبود پیدا کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-11-10 16:44

افزودن دیدگاه جدید