کد مطلب: 

10606

افشای رازهای برنامه‌های رایگان مکالمه با موبایل که شما را شگفت‎زده می‎کند!

افشای رازهای برنامه‌های رایگان مکالمه با موبایل که شما را شگفت‎زده می‎کند!

این روزها خیلی‌ها تلفن همراه‌شان از نوع هوشمند است که تنها با نصب نرم‌افزارهای مکالماتی کاملاً رایگان و اتصال به اینترنت به راحتی تعداد صفرهای هزینه قبض را کاهش می‌دهند!

 

به گزارش پایگاه خبری سیتنا به نقل از ایمنا، روزی روزگاری بود، ارتباطات آنقدر سخت انجام می‌شد که هفته‌ها و گاه ماه‌ها کسی از کسی نمی‌توانست خبر بگیرد. آن روزهایی که تازه تلفن آمده بود، در هر محله‌ای به زور یک خانواده را پیدا می‌کردی که از آن داشت و بیچاره تلفنخانه کل محله بود! بعد از آن پای تلفن همراه باز شد که در ابتدا معدود کسانی داشتند و حسابی یک کالای تجملاتی محسوب می‌شد. اما دیگر آن روزها تمام شد و این روزها دست هرکسی در هر رده سنی یک و یا چند موبایل است. موبایل‌هایی که با پیشرفت علم آنچنان ترقی کرده‌اند که خوب می‌توانند مخابرات و هزینه‌های مکالماتی آن را دور بزنند! تنها با نصب نرم‌افزارهای مکالماتی کاملاً رایگان و اتصال به اینترنت.

 

اسکایپ Skype ؛محصولی از لوکزامبورگ

 

اسکایپ با حدود ۶۰۰ میلیون عضو خود از سراسر دنیا بزرگترین ارائه دهنده خدمات تلفن اینترنتی در جهان محسوب می‌شود. اسکایپ آنقدر محبوب شده که گاهی اوقات به جای فعل در جملات به کار می‌رود؛ مثلاً می‌گویند «بیا فلان ساعت اسکایپ کنیم!». تلفن اینترنتی اسکایپ اجازه برقراری مکالمات VOIP یعنی صدا روی پروتکل اینترنت را به صورت رایگان فراهم می‌کند. در عین حال اسکایپ امکان تماس تلفنی ارزان قیمت را هم فراهم کرده است.

تماس تلفنی و ویدیویی بین کاربران اسکایپ چه در ایران و چه در خارج از کشور کاملا رایگان است اما برای تماس با تلفن ثابت و تلفن موبایل در هر جایی از دنیا نیاز به خرید اعتبار دارد. همچنین این برنامه امکانات مختلف دیگری مانند پیام‌رسان فوری، انتقال فایل، ویدیو کنفرانس و پست صوتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری سیتنا، اسکایپ یک شبکه ارتباطات تلفنی کاربر به کاربر (Peer to Peer) است که توسط "نیکلاس زنشتروم سوئدی" و "جانوس فریس دانمارکی" ایجاد شد. این دو پیش از آن در ساخت یک شبکه اشتراک پرونده به نام "کازا" همکاری داشتند.

شرکت پشتیبانی کننده این شبکه به نام Skype Group در سال ۲۰۰۵ توسط شرکت ای‌بی (ebay)‏ خریداری شد و در سال ۲۰۱۱ مایکروسافت، اسکایپ را به قیمت ۸.۵ میلیارد دلار خرید. مقر اصلی این شرکت در لوکزامبورگ قرار دارد و شعبه‌هایی نیز در لندن، پاریس، تالین و پراگ دارارست.

نرم‌افزارهای زیادی در این زمینه وجود دارند که امکان برقراری ارتباط به روش های مختلف را از طریق اینترنت فراهم می‌آورند. از جمله نرم‌افزارهای قدیمی و محبوب در این زمینه ‌یاهو مسنجر است.

 

روش‌های برقراری ارتباط گوناگون هستند؛ مانند ارتباط متنی مانند چت عادی، ارتباط صوتی مانند حرف زدن تلفنی و همچنین ارتباط ویدئویی که به وسیله webcam امکانپذیر است. هر نرم افزار پیام رسان،‌ در یک یا چند بخش تواناتر است و امکانات بهتری نسبت به بقیه ارائه می‌دهد.

 

محبوبیت بسیار زیاد اسکایپ در قسمت ارتباط صوتی آن است. البته اسکایپ به شما امکان ارتباط متنی و ویدئویی را هم ارائه می دهد ولی آنچه اسکایپ را از بقیه نرم افزارهای مشابه متمایز می‌کند،‌ کیفیت ارتباط صوتی بسیار عالی آن است. اگر تا به حال از آن استفاده نکرده‌اید، ‌حتما از کیفیت آن شگفت زده خواهید شد.

از توانایی‌های اسکایپ این است که تنظیمات صدا را با توجه به سرعت ارتباط اینترنتی‌تان تنظیم می‌کند و این کار را بسیار خوب هم انجام می‌دهد . به این معنی که هرچه ارتباط اینترنتی بهتر و سریع‌تری داشته باشید، کیفیت و وضوح صدا در اسکایپ بالاتر خواهد رفت. برقراری ارتباط صوتی از طریق اسکایپ بسیار لذت‌بخش است و مهم‌ترین قسمت وضوح و کیفیت صدا است که مانند تلفن عادی و در بعضی مواقع بسیار بهتر از تلفن هم است. برای ارتباطات از طریق اسکایپ،‌کافیست هر ۲ طرف، اسکایپ را بر روی سیستم‌شان نصب کنند. سپس همدیگر را در لیست‌شان اضافه کنند و به راحتی مکالمه‌شان را آغاز کنند.

ارتباط اسکایپ با اسکایپ رایگان است

اگر از برنامه اسکایپ خود با اسکایپ کسی دیگر تماس بگیرد کاملا رایگان است و تنها نیاز به اتصال اینترنت از سوی هر دو نفر دارد. همچنین امکان ارتباط متنی و ویدئویی هم در کنار ارتباط صوتی ‌وجود دارد. به این ترتیب می‌توانید با دوستان و یا خانواده‌تان با کیفیت بسیار خوب صحبت کنید. با سرعت ۱۲۸کیلوبیت بر ثانیه، کاملا ارتباطی بدون تاخیر و آسان و دلپذیر خوهید داشت و به طبع هرچه سرعت بالاتر برود،‌ کیفیت بیشتر هم خواهد شد . اگر دوستی در کشور دیگری دارید، از این طریق می‌توانید بصورت رایگان و با کیفیت خیلی خوب باهم در تماس باشید.

تماس اسکایپ با تلفن عادی مستلزم پرداخت هزینه است

اسکایپ امکان تماس با تلفن عادی را هم دارد که این بخش آن شارژی است و تعرفه‌های مختلفی برای کشورهای گوناگون دنیا دارد. این در حالیست که تماس از ایران به کشورهای دیگر امکان‌پذیر نیست اما از کشورهای دیگر به ایران می‌توان از طریق آن ارتباط برقرار کرد. می‌توان با استفاده از سرویس‌های دقیقه‌ای اسکایپ هزینه‌های تماس با ایران را از خارج تا ۱۰ برابر کاهش داد. به عنوان مثال تماس از کشورهای اروپایی و آسیایی با ایران دقیقه‌ای بین ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ تومان است، در حالی که استفاده از سرویس‌های دقیقه‌ای اسکایپ هزینه تماس را بین ۳۳۰ تومان تا ۸۰۰ تومان کاهش می‌دهد و در یک مقایسه ساده متوجه خواهید شد تا چه مبلغی می‌توانید از این روش برای تماس‌های تلفنی خود با ایران صرفه جویی نمایید.

تماس دقیقه‌ای فقط شامل خط ثابت کشورهاست و فقط در کشورهای کانادا، آمریکا، هنگ کنگ و سنگاپور شامل موبایل هم می‌شود.

اسکایپ یک ابزار تجاری بسیار مفید است

 

به گزارش پایگاه خبری سیتنا، اغلب تصور می‌کنند اسکایپ تنها برای مکالمه و ارتباط رایگان و آسان با دیگران است و این مایه تاسف است چرا که اسکایپ یک ابزار تجاری بسیار مفید هم هست. یک ویدئو کنفرانس حرفه‌ای اسکایپی می‌تواند جایگزین سفرهای کاری شود و هزینه بلیط هواپیما، رزور هتل و اجاره ماشین را به صفر برساند. یک تماس اسکایپی به جز برقراری ارتباطات بصری فواید دیگر هم دارد از جمله اینکه از این سرویس می‌توان برای ارائه پاور پوینت هم استفاده کرد یا بدون قبول هر گونه زحمتی کنفرانس تلفنی برقرار نمود. افزون بر این‌ها می‌توانید یک دکمه اسکایپ به سایت خود اضافه کنید تا کاربران و مخاطبان‌تان به آسانی با شما در ارتباط باشند.

وایبر Viber ؛محصولی جاسوسی

 

وایبر اپلیکیشنی است که امکان تماس محلی و بین المللی و نیز اس ام اس رایگان را در هر جا که باشید، فراهم می‌کند و برای کم کردن هزینه‌های مخابرات به کمک شما می‌آید تا از شر قبض‌های سرسام‌آور خلاص شوید. اگر شخصی که می‌خواهید با او تماس بگیرید، وایبر را روی گوشی خود نصب کرده باشد، می‌توانید به راحتی با او تماس گرفته و رایگان با او صحبت کنید. وایبر در بدو تولد آن چنان محبوب شد که توانست به صدر جدول اپ‌های اپ‌استور و گوگل پلی برسد و در ایران هم جایگاه ویژه‌ای دارد، به طوری که در فروشگاه بازار، بعد از اپلیکیشن chatON سامسونگ، در رده دوم محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان قرار دارد.

وایبر یک نرم‌افزار مالکیتی چندسکویی از گونه پیام‌رسان فوری و VoIP برای تلفن هوشمند است که در سال ۲۰۱۰ به دست شرکت Viber Media ساخته شده است.

وایبر بر روی آندرویید، آیفون، ویندوز فون و .. نصب می‌شود و هنگام استفاده از آن، تماس تلفنی شما به هر کاربر وایبر دیگر آزاد است و کیفیت صدا خیلی بهتر از تماس‌های عادی (GSM) می‌باشد. شما می‌توانید با هر کاربر وایبر، در هر نقطه از جهان و به صورت کاملاً رایگان تماس برقرار کنید. همه ویژگی‌های وایبر ۱۰۰ درصد رایگان و انجام هر گونه کار اضافی در برنامه نیاز به خرید ندارد.

برنامه‌هایی که امکان تماس اینترنتی را فراهم می‌کنند، کم نیستند ولی کیفیت صدای وایبر بسیار مطلوب است و کاربران رضایت زیادی از آن دارند‪.‬ ‏یکی از نکات بسیار جالب این برنامه این است که شما نیاز به ساختن حساب کاربری ندارید و برنامه با همان شماره تلفن شما کار می‌کند، یعنی برای برقراری ارتباط تنها کافیست شماره فرد مورد نظرتان را در داخل محیط وایبر بگیرید. ‏

از معدود ضعف‌های این اپلیکیشن شاید به عدم پشتیبانی از تماس ویدیویی بتوان اشاره کرد که باید امیدوار بود تا در نسخه‌های بعدی به آن اضافه شود.

ویژگی‌ها:
بدون هزینه‌های پنهان
بدون هزینه‌های بین‌المللی
کاملاً رایگان و بدون آگهی
بدون نام کاربری، کلمه عبور و یا ثبت‌نام
بدون احتیاج به ساخت مجدد لیست دوستان
اعلام تماس ناموفق
کیفیت خوب صدا

با وایبر عکس نفرستید

 

نکته حائز اهمیت در باب وایبر، ارسال عکس است. چندی پس از استفاده از این برنامه

در میان کاربران و از جمله کاربران ایرانی گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه عکس‌هایی غیر از آنچه که به انتخاب خود برای کسی می‌فرستند، ارسال می‌شود.

این خطا بدین گونه است که فرضاً عکس X را انتخاب می‌کنید و می‌فرستید و پیش‌نمایش کوچک آن هم درست است و همان عکس انتخابی شماست اما وقتی روی آن کلیک می‌کنید عکس Y (عکس دیگری از گالری شما) نمایش داده می‌شود و همین اتفاق برای کسی که عکس را برای او می‌فرستید، هم می‌افتد؛ یعنی او روی عکس که کلیک کند، عکس Y را می‌بیند نه X !

وایبر، لانه جاسوسی است

به گزارش پایگاه خبری سیتنا، اگر فکر می‌کنید که وایبر یک اپلیکیشن معمولی و همچون دیگر برنامه‌های این رده است، سخت در اشتباه هستید. چرا که تعداد کاربران این شرکت در نوامبر سال ۲۰۱۳ به ۱۷۵ میلیون نفر رسید. کاربران این شرکت در سپتامبر سال ۲۰۱۲ صد میلیون نفر و در دسامبر ۲۰۱۲ صد و چهل میلیون نفر بود. کاربران در روز حدود ۱۰ میلیون مکالمه با میانگین ۲ میلیارد دقیقه انجام می‌دهند و بیش از ۶ میلیارد پیامک در هر ماه به دیگر کاربران وایبر ارسال می‌کنند.

در میان این افزایش محبوبیت، رازهایی هم از آن فاش شد؛ رازهایی که گویا پرده از یک جاسوسی برمی‌دارد.

جاسوسی در لغت به معنا کسب اطلاعات سری به صورت مخفیانه است. این درحالی است که به هنگام نصب این اپلیکشین، فرمی نمایش داده می‌شود که تنها در صورت موافقت با آن می‌توانید کاربر وایبر شوید.

 

این شرکت در فرم عضویت نوشته است: نرم افزار وایبر فایل صوتی مفصلی از مکالمه هر تماسی از همه تلفن‌ها و شبکه‌ها بدست می‌آورد تا درک بهتری از عملکرد شبکه و جزئیات آن از نظر تعداد مکالمه‌های کاربران و مکان‌های تماس و زمان مکالمه‌ها و نوع شبکه استفاده شده، داشته باشد. این شرکت این اقدام را اینگونه توجیه کرده است که به دنبال اطلاع از هر مشکل فنی و بهبود خدمات یا دلایل امنیتی عمومی است ولی این شرکت فایل مکالمه‌های ضبط شده را به مدت ۳۰ ماه نگه می دارد.

افزون بر این فرم عضویت پس از نصب وایبر بر روی گوشی خود باید شماره موبایل‌تان را تایید کنید، فرآیند تایید شماره موبایل توسط وایبر از طریق ارسال SMS به شماره شما انجام می شود و اینجاست که وایبر از سرویس های ما استفاده می‌کند!

در همین راستا پایگاه خبری العالم چندی پیش نوشت ارتش مصر استفاده سربازان از وایبر را ممنوع اعلام کرده است و علت آن را هم سوء استفاده جاسوسی رژیم صهیونیستی از این اپلیکیشن بیان کرده است. مطبوعات مصر هم با حمایت از تصمیم ارتش مبنی بر منع استفاده از وایبر نوشتند: «هدف از راه‌اندازی این نرم‌افزار رایگان سودآوری یا آگهی نیست، بلکه جاسوسی از کاربران است.»

البته شاید به واقع وایبر مقصر اصلی در این موضوع نباشد و مقصر اصلی را باید کاربرانی بدانیم که بدون خواندن فرم عضویت، بر روی گزینه "موافقم" کلیک می‌کنند!

 

وی‌چت Wechat ؛محصولی چینی

 

وی چت (چینی: 微信) یک ابزار پیام‌رسان با تمام ویژگی‌ها و امکانات مختلف است که کاربران با آن می‌توانند با دوستان‌شان ارتباط رایگان برقرار کنند.

 

وی‌چت به دست "تنسنت" در چین ساخته شده است و اولین انتشار آن به ژانویه ۲۰۱۱ برمی‌گردد. این برنامه در آندروید، آی‌فون، بلک‌بری، ویندوز فون و سیستم عامل‌های موبایل در دسترس است. زبان‌های قابل پشتیبانی عبارتند از: سنتی و ساده شده چینی، انگلیسی، اندونزیایی، اسپانیایی، پرتغالی، ترکی، مالایی، ژاپنی، کره‌ای، لهستانی، ایتالیایی، تایلندی، ویتنامی، هندی و روسی.

وی‌چت بر روی شبکه‌های Wi-Fi، ۲G، ۳G، و ۴G پشتیبانی می‌شود. در اصل این برنامه یک شبکه اجتماعی کاملا خصوصی است که با توجه به سرویس‌هایی که در آن گنجانده شده است، می‌توان به راحتی و از طرق مختلف با دوستان و اقوام‌تان در ارتباط باشید؛ آن هم به صورت رایگان و تنها با اتصال به اینترنت. سرویس‌های پیام‌رسان مختلفی همچون واتز اپ ، وکسر، آی ام او و یا لاین وجود دارند که هر یک از آن‌ها به خاطر یک ویژگی مطرح و مورد استفاده قرار می‌گیرند اما وی‌چت ابزاری است که با آن می‌توانید همه سرویس‌های مبتنی بر چت را داشته باشید آن هم در یک شبکه اجتماعی.

ویژگی‌ها:
۳۰۰ میلیون نفر درجهان از این برنامه به صورت رایگان استفاده می‌کنند
گپ دو نفره و یا گروهی با شکلک‌های متنوع
گپ صوتی
فرستادن تصویر و ویدئو
قابلیت جستجوی افراد نزدیک با GPS
قابلیت گذاشتن پست و استاتوس همچنین لایک و کامنت گذاری
قابلیت مکالمه تصویری
امکان تشکیل گروه‌های کاربران و چت گروهی
امکان دستری به چت روم‌های محلی براساس موقعیت GPS
نکته‌ اساسی در مورد این اپلیکیشن، این است که از هیچ سیستم رمزگذاری برای اطلاعات کاربران استفاده نمی‌کند و گزارش‌های مختلفی نیز وجود دارد که باعث نگرانی کاربران نسبت به شنود مکالمات آن‌ها می‌شود.

در همین راستا به گزارش گاردین، یک فعال حقوق بشر به نام "هو جیا" به دلیل شنود چت‌ها و تماس‌هایش از طریق وی‌چت بازداشت شد و سه سال از عمر خود را در زندان‌های چین گذراند.

 

واتس‌اَپ WhatsApp ؛محصولی از دره سیلیکون در جنوب شرقی سانفرانسیسکو

 

به گزارش پایگاه خبری سیتنا، واتس‌اپ که از سال ۲۰۰۹ پا به عرصه اپلیکیشن‌ها گذاشت، مسنجر نرم افزار پیام رسانی است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای اس‌ام‌اس باشد. واتس‌اپ برای ارسال و دریافت از اینترنت استفاده می‌کند که پیام‌رسانی آن با کم‌ترین سرعت نیز امکان پذیر است و هزینه ای نیز ندارد. یکی از علت‌های پیشرفت واتس‌اپ را می‌توان وجود نسخه‌های مختلف برای سیستم عامل‌های مختلف بیان کرد. هم اکنون این نرم‌افزار بر روی آی‌فون، بلک بری، اندروید، ویندوز موبایل و هم چنین گوشی‌های نوکیا سری ۶۰ و ۴۰ قابل اجرا است.

 

این پیام‌رسان پیام‌رسان از ارتباط دیتا و یا وای‌فای برای فرستادن پیام استفاده می‌کند و دیگر لازم نیست هزینه‌ای برای پیام کوتاه پرداخت کنید. اما تنها سال اول رایگان است و پس از آن ۰.۹۹ دلار در سال باید پرداخت کنید. در ضمن برای دریافت پیام نیاز به باز کردن واتس اپ نیست، این برنامه به طور دائم در پس زمینه گوشی شما باز است و هر وقت برای شما پیامی بیاید به شما خبر می‌دهد؛ همانند اس‌ام‌اس‌های معمولی شما اما با امکانات و سرعتی فوق العاده‌تر. واتس‌اپ و نرم‌افزار‌های شبیه به آن امروزه با گسترش اینترنت همراه، جایگزینی برای اس ام اس‌ها یا پیام‌های متنی کلاسیک شده‌اند. واتس اپ در سال ۲۰۱۳ در سراسر جهان ۳۰۰ میلیون کاربر داشته که حداقل ماهی یک بار آنلاین بوده‌اند.

علاوه بر قابلیت فرستادن متن می‌توان عکس، فایل‌های صوتی، ویدیو و موقعیت جغرافیایی گوشی فرستنده را که بوسیله جی‌پی‌اس تلفن همراه پیدا می‌شود، نیز از طریق واتس اپ ارسال نمود. مهم‌ترین چیزی که باید در واتس اپ بدانید این است که برای ثبت نام شما نام کاربری نخواسته و با استفاده از شماره تلفن شما را ثبت نام می‌کند. پس برای اضافه کردن دوستان به واتس اپ باید شماره فرد مورد نظر در لیست مخاطبان گوشی‌تان ذخیره شده باشد. یعنی واتس‌اپ به طور خودکار مخاطبان گوشی‌تان را که از واتس اپ استفاده می‌کنند، به دوستان واتس‌اپی‌تان اضافه می‌کند.

ویژگی‌ها:
پشتیبانی از سیستم عامل‌های زیر :
سیستم عامل Symbian S۶۰ (اکثر گوشی‌های NOKIA و برخی گوشی های SAMSUNG)
سیستم عامل Symbian S۴۰ (برخی از گوشی‌های NOKIA قدیمی)
سیستم عامل Android (بسیاری از گوشی‌های HTC و SAMSUNG ، SONY , LG , SONY ERICSSON )
سیستم عامل iOS (گوشی‌های APPLE IPHONE)
سیستم عامل Windows Phone (بسیاری از گوشی‌های NOKIA و تعدادی از گوشی های SONY ERICSSON و HTC)
سیستم عامل Blackberry (گوشی‌های بلک بری)
مصرف دیتای اینترنت فوق العاده کم
بدون نیاز به ساختن اکانت ( فعالسازی با شماره خط شما که منحصرا برای شماست )
اجرای خودکار برنامه با سرعت بالا و بی‌نیاز به باز کردن برنامه به صورت دستی و یا لاگین کردن
ارسال و دریافت اس‌ام‌اس با بیشترین سرعت ممکن و نمایش Delivery آن
قابلیت فرستادن صدا، تصویر، فیلم با بیشترین سرعت
دارای شکلک‌های خندان بسیار زیبا همانند مسنجر‌های کامپیوتر
قابلیت به اشتراک گذاشتن مکان خود برای دوستان و نمایش دقیق آن روی نقشه
امکان چت گروهی و ساختن گروه‌های ویژه
امکان فرستادن پیام به گروهی از افراد
شناسایی و نمایش خودکار کسانی که در لیست مخاطبان ( Contacts ) شما این نرم افزار را روی گوشی خود نصب کرده‌اند
ارسال پیام صوتی سریع با امکانات و سرعتی فوق‌العاده

جدول زیر میزان تفاوت هزینه ارسال اس‌ام‌اس با استفاده از شبکه مخابراتی در مقایسه با نرم افزار واتس‌اپ را نشان می‌دهد.

 

9786574.jpg

 

لازم به ذکر است نکته قابل توجه در تمامی این نرم‌افزارهای مذکور و نیز تمامی آن‌هایی که کاربری دارند و در اینجا بدان‌ها اشاره نشد، نبود حریم شخصی کاملاً مطمئن است و همانطور که به برخی اشاره شد، هر از چند گاهی سندی دال بر آن منتشر می‌شود. نیاز است کاربران هر یک از انواع این برنامه‌ها این موضوع را مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-11-08 20:24

دیدگاه‌ها

تصویر سجاد عشق وایبر
همه ی این هرفا دروغه وایبر خیلی هم عالیه
ارسال شده توسط سجاد عشق وایبر در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
سلام، منظور از هزینه شارژ نرم افزار چیه ؟
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید