کدخبر :10602 پرینت
17 آبان 1392 - 19:36

دکتر نهاوندیان: هدف ما تشویق و تقویت بخش خصوصی است

متن خبر

رییس دفتر رییس جمهور با تاکید بر اینکه امروز به جای توقف در زمان باید برنامه های بلند مدت را در دستور کار خود قرار دهیم، گفت: باید به وظایف بین‌ نسلی خود بیاندیشیم و نوعی از سرمایه‌گذاری را طراحی و اجرا کنیم که بتواند بالقوه های کشور را به بالفعل‌های غرور آفرین تبدیل کند.

به گزارش پایگاه خبری سیتنا، دکتر نهاوندیان در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق و نهمین نمایشگاه آب و تاسیسات آب و فاضلاب با اشاره به ظرفیت های عظیم انرژی در کشور گفت: ایران این ظرفیت را دارد که به قطب تولید برق در منطقه تبدیل شود و بسیاری از همسایگان ما برای ارتباط در حوزه‌ تولید، مصرف و انتقال برق آمادگی همکاری دارند.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: ‌با نگاهی به ظرفیت های کشور و منطقه، می‌توانیم مطمئن باشیم که یک آینده همراه با رشد مستمر و پایدار می‌تواند در دسترس ما باشد. حوزه‌ صنعت برق می‌تواند به خوبی ثابت کند که ایران نقش آفرین اقتصاد منطقه و آسیا باشد.

دکتر نهاوندیان با بیان این که اگر جهانی فکر کنیم، می‌توانیم فرصت‌های شغلی زیادی فراهیم سازیم ، گفت: جنس مسائل مربوط به انرژی یک جنس جهانی و منطقه ای است و نباید آن را در سرزمین خود محدود کنیم.

وی افزود: این تفکر می‌تواند بیشترین همکاری بین المللی را ایجاد کند؛ باید منافع مشترک منطقه‌ای را در اولویت قرار دهیم تا بتوانیم به صلحی پایدار برسیم.

دکتر نهاوندیان همچنین خاطرنشان کرد: ویژگی بزرگ صنعت آب و برق این است که یک زنجیره اشتغال زایی گسترده در حوزه‌های مختلف ایجاد می‌کند و ما باید در این زمینه نگاه جامع محور همراه با آمایش سرزمینی را تقویت کنیم تا دچار ضایعات بخشی نگری نشویم.

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به اینکه نباید رشد اقتصادی خود را مبتنی بر مواهب طبیعی قرار دهیم، افزود: رشد اقتصادی باید بر مبنای بهره وری و نوآوری باشد و نیروی انسانی کشور باید فضای لازم برای رشد را داشته باشد.

وی با بیان اینکه تقویت بخش خصوصی در تولید مورد تاکید جدی دولت است، خاطر نشان کرد: راه رشد پایدار از طریق تقویت بخش خصوصی می‌گذرد، دراین راستا دولت یازدهم به صورت جدی به دنبال تشویق و تقویت بخش خصوصی است.

دکتر نهاوندیان با اشاره به اینکه معنای اقتصاد مقاومتی، انزوا طلبی نیست، اظهار داشت: تولید داخلی ما باید به سطحی از کیفیت برسد که بتواند بازارهای جهانی را به دست آورد، در این صورت سرمایه‌گذار خارجی هم خواستار مشارکت خواهدشد.

وی ادامه داد: سیاست خارجی تعاملی می‌تواند به ما کمک کند، تحرک دیپلماسی دولت فضای تعاملی را آماده کرده است. حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی ایجاب می‌کند که ایران حضور فعال و اثر گذار در عرصه جهانی داشته باشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.