کد مطلب: 

10516

وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران: نه تنها فیس‌‌بوک بلکه سایر شبکه‌های اجتماعی نیز باید قابل دسترس باشد

وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران: نه تنها فیس‌‌بوک بلکه سایر شبکه‌های اجتماعی نیز باید قابل دسترس باشد

وزیر ارشاد در حاشیه مراسم نخستین نشست فعالان رسانه‌های دیجیتال، گفت: نه تنها فیس‌‌بوک باید قابل دسترسی باشد بلکه قید "غیرقانونی" برای سایر شبکه‌های اجتماعی نیز باید برداشته شود.

 

به گزارش سیتنا به نقل از تسنیم، علی جنتی شب گذشته و در حاشیه نخستین نشست فعالان رسانه‌های دیجیتال درباره اینکه فیلترینگ فیس‌بوک برداشته می‌شود یا خیر، گفت: موضوع رفع فیلتر فیس‌بوک مربوط به کمیته فیلترینگ می‌شود و این مجموعه هم مستقیما زیر نظر این وزارتخانه نیست و تنها یک نماینده در این کمیته دارد.

 

وی ادامه داد: برای بررسی این موضوع باید با اعضای این کمیته صحبت کنیم که نه تنها فیس‌‌بوک بلکه سایر شبکه‌های اجتماعی نیز قابل دسترسی باشد و قید غیرقانونی برداشته شود.

 

او در مواجهه با سؤال دیگری مبنی بر اینکه وام مسکن خبرنگاران که در دولت گذشته وعده داده شده بود، در چه مرحله‌ای قرار دارد، نیز عنوان کرد: فعلاً در این باره نمی‌توانیم قولی بدهیم چرا که از گذشته تعهدات بسیار زیادی بر عهده صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران گذاشته شده و دیون زیادی دارد که دولت برای پرداخت دیون گذشته دچار مشکل شده است.

 

جنتی خاطر نشان کرد: این صندوق، 60 هزار خانوار از قشر هنرمندان و نویسندگان را تحت پوشش قرار می‌دهد و با توجه به بار مالی بسیار زیاد وام مسکن خبرنگاران را به طور حتم در این دوره نمی‌توان به انجام رساند؛ البته اگر در گذشته وعده‌ای داده شده باید از همان‌هایی که این وعده را دادند، موضوع را جویا شد.

 

وزیر ارشاد درباره مشکلات قضایی ایجاد شده برای انتشار مجدد روزنامه‌های هم‌میهن و نشاط نیز یادآور شد: وزارت ارشاد وظیفه حمایت از مطبوعات را دارد و حتی با اینکه در هیات نظارت بر مطبوعات در اقلیت قرار داریم اما سعی می‌کنیم از مطبوعات حمایت کنیم و قطعاً چالش‌های پیش‌ روی هم‌میهن و نشاط را از قوه قضاییه پیگیری می‌‌کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-11-05 09:01

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
از نو برایت مینویسم :حال همه ما خوب است اما تو باور نکن
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید