کد مطلب: 

10506

اعلام شکایت گوگل از سازمان امنیت آمریکا و باراک اوباما

اعلام شکایت گوگل از سازمان امنیت آمریکا و باراک اوباما

مدیر اجرایی موتور جستجوی اینترنتی گوگل با محکومیت شدید احتمال استفاده از داده‌های مراکز این موسسه و نیز ضبط مکالمات تلفنی، قانونی بودن این اقدام سازمان امنیت ملی امریکا را زیر سوال برد.

به گزارش پایگاه خبری سیتنا، اریک اشمیت در گفت‌وگو با نشریه وال استریت ژورنال اظهار داشت که «اگر حقیقت داشته باشد، واقعا خشم‌آور است که سازمان امنیت ملی امریکا در میانه مراکز داده‌های گوگل سرک کشیده باشد.»

 

اشمیت افزود: «گام‌های که این سازمان برای پیشبرد مقاصد خود برداشته است هیچ دلیل خوبی ندارد و این نقض حریم خصوصی مردم است و اصلا کار درستی نیست.»

 

مدیر اجرایی گوگل گفته است که این موسسه علیه سازمان امنیت ملی امریکا و باراک اوباما، رییس جمهور این کشور اعلام شکایت خواهد کرد.

 

وی تصریح کرد که گردآوری مکالمات ۳۲۰ میلیون نفر فقط برای این که ۳۰۰ نفری که ممکن از تهدید بالقوه‌ای محسوب شوند «سیاست عمومی نادرست و غیرقانونی است.»

 

اشمیت گفت: «مواردی هستند مبنی برای که آد‌های شیطانی وجود دارند اما دلیل نمی‌شود که حریم خصوصی تک تک شهروندان امریکایی را نقض کنیم چرا که می‌خواهیم آن‌ها بیابیم.»

 

نشریه واشنگتن پست نیز بر مبنای مستندات ارائه شده از سوی ادوارد اسنودن، پیمانکار پیشین اطلاعاتی امریکا و گفت‌وگو با یکی از مقامات مطلع گزارش داد که سازمان امنیت ملی امریکا به لینک‌های اصلی ارتباطی در مراکز داده‌پردازی سایت‌های یاهو و گوگل نفوذ کرده است.

 

بر پایه گزارش این نشریه امریکایی، سازمان جاسوسی امریکا با همراهی مرکز ارتباطات دولتی، سازمان همتای انگلیسی خود به طور مخفیانه به شبکه‌های اینترنتی یاهو و گوگل نفوذ کرده و اطلاعات ردوبدل شده میان مراکز داده‌پردازی این دو موسسه بزرگ اینترنتی در مقیاس جهانی را ره‌گیری می‌کرده‌اند.

 

به گزارش پرس تی وی، بنا بر مستندات افشا شده بسیار محرمانه سازمان جاسوسی امریکا در هر روز محتویات میلیون‌ها پست الکترونیکی و نیز تصاویر و مکالمات اینترنتی را به مرکز تحلیل داده‌های خود واقع در مریلند ارسال می‌کرده است.

 

پیش از این نیز اخباری مبنی بر جاسوسی سازمان امنیت ملی امریکا از مقامات آلمانی، برزیلی، مکزیکی، فرانسوی و اسپانیایی شامل حدود ۳۵ تن از رهبران جهان افشا شده بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-11-04 18:48

افزودن دیدگاه جدید