کد مطلب: 

10305

طرح گوگل برای حفاظت از وب‌سایت‎های مورد هجوم هکرها

طرح گوگل برای حفاظت از وب‌سایت‎های مورد هجوم هکرها

شرکت گوگل بتازگی برنامه‎ی تازه‎ای را به کاربرانش معرفی کرد که از طریق آن سپری حمایتی برای وب سایت‌هایی درست می‌شود که به طور مداوم مورد حملات هکری قرار می‌گیرند.

 

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، «google ideas» یا «ایده‌های گوگل»، زیر مجموعه‌ای از شرکت عظیم اینترنتی گوگل است که درباره‎ی راه‌های مواجهه‎ی کاربران با تهدیدها در جریان تنش و بی‌ثباتی تحقیق می‌کند.

 

گزارش‌ها از این نشست حاکی است که در بسته‎ی ارائه شده توسط گوگل، یک برنامه به کاربران معرفی شد که از طریق آن سپری حمایتی برای وب سایت‌هایی درست می‌شود که به طور مداوم مورد حملات هکری قرار می‌گیرند.

 

مهمترین حمله‌ای که در این برنامه مورد نظر است، حملات «DDOS» است که نیروی مهاجم با بالابردن حجم مراجعه به یک وب‎سایت، آن را از کار می‌اندازد.

 

Digital Attack Map یا نقشه‌ی دیجیتالی حمله که در اجلاس ایده‌های گوگل مطرح شد، تصویر روشنی از حملات انسداد سرویس در جریان را در یک نقشه‌ی جهانی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و آن‌ها را قادر می‌سازد که جزییات یک حمله‌ی خاص را بررسی کنند؛ به این ترتیب کاربران می‌توانند کشور منشاء و مقصد هر حمله، بیشینه‌ی حجم ترافیک، پورت‌هایی که هدف قرار داده شده‌اند، مدت زمان حمله و نوع حمله را مشاهده کنند.

 

این اطلاعات از سامانه‌ی پایش شرکت Arbor موسوم به ATLAS به دست می‌آید و به طور روزانه به‌روز‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-10-27 20:34

افزودن دیدگاه جدید