کدخبر :10274 پرینت
04 آبان 1392 - 19:56

تجمع چند صد نفری معترضان به شنود در آمریکا

متن خبر

صدها نفر در مخالفت با اقدامات جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا در واشنگتن راهپیمایی کرده و خواهان پایان گرفتن شنودهای دولت آمریکا از شهروندان شدند.

 

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، مخالفان آژانس امنیت ملی آمریکا می‌گویند طوماری علیه این نهاد تنظیم کرده‌اند که تاکنون نیم میلیون امضا برای آن جمع‌آوری شده است. آنها از جمله خواهان این هستند که کنگره ایالات متحده آمریکا درباره گستره برنامه‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی تحقیق کند.

 

به تازگی افشا شده که احتمالا این آژانس تلفن شخصی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را هم شنود می‌کرده است. انتشار این خبر به اعتراض خانم مرکل منجر شد.

 

ادوارد اسنودن، از کارمندان سابق سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا چند ماه پیش برنامه‌های مختلف جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا را فاش کرد. مطابق بخش‌هایی از آنچه توسط آقای اسنودن افشا شده دولت آمریکا به طور گسترده به شنود مکالمات تلفنی و مکاتبات ایمیلی در سراسر جهان دست می‌زند.

 

برنامه‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا به انتقادهای شدیدی در داخل و خارج ایالات متحده انجامیده است.

 

مطابق آنچه تاکنون افشا شده این آژانس بخش وسیعی از مکالمات تلفنی و مکاتبات ایمیلی شهروندان آمریکایی را تحت نظر دارد. این آژانس همچنین همین اقدام را درباره شهروندان کشورهای دیگر نیز به انجام می‌رساند.

 

به تازگی افشا شده که شنودهای اسن آژانس شامل میلیون مکالمه شهروندان فرانسوی نیز بوده است.

 

رهبران سیاسی و مقام‌های ارشد کشورهای مختلف، از جمله کشورهایی که متحد آمریکا محسوب می‌شوند نیز در شمار اهداف برنامه‌های جاسوسی و شنود آژانس امنیت ملی آمریکا بوده‌اند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.