جدیدترین آمار از مخاطبان بازیهای رایانهای در کشور
استفاده برنامه ریزی شده و هدفمند بازی های رایانه ای می تواند عامل ارتقای سلامت جامعه باشد.
به گزارش پایگاه خبری سیتنا، مهندس امیرحسین اسدی دبیر اولین کنفرانس علمی «بازی های رایانه ای و نقش آن در ارتقای سلامت» در گفتگو با وب دا، گفت: امروزه فعالیت در امر سلامت و آموزش، مختص قشر خاصی نبوده و در تمامی شئون زندگی، افراد در ارتباط مستقیم با این موضوع هستند و با عنایت به مخاطب 20 میلیونی در حوزه بازی های رایانه ای در کشور این ظرفیت می تواند در خدمت فرهنگسازی و آموزش سلامت جامعه قرار گیرد.
مهندس اسدی افزود: تولید بازی های رایانه ای سلامت محور و معطوف کردن نگاه بخش های آموزشی و درمانگر به نقش موثر بازی در پیشگیری و درمان از رویکردهایی است که در صورت برنامه ریزی جدی می تواند، زمینه ساز ارتقای سلامت جامعه باشد و این موضوع در دنیا بسیار پیشرفت داشته است، تا جاییکه در درمان بیماری هایی مثل لکنت زبان و یا عوارض پس از سکته مغزی، از بازی رایانه ای استفاده می شود.
وی گفت: با توجه به لزوم توسعه کاربری بازی های رایانه ای در نظام سلامت در حوزه پیشگیری و درمان، کنفرانس علمی «بازی های رایانه ای و نقش آن در ارتقای سلامت» در بهمن ماه سال جاری با همکاری وزارت آموزش و پرورش و بنیاد ملی بازی های رایانه ای در محورهای بازی های رایانه ای و ترویج سبک زندگی سالم، بازی رایانه ای و ارتقای سلامت فرد و جامعه، بازی رایانه ای و آموزش و یادگیری و بازی های رایانه ای و درمان و توانبخشی برگزار می شود.
علاقمندان جهت ثبت نام و ارائه مقاله می توانند به سایت این کنفرانس به آدرس game.behdasht.gov.ir مراجعه نمایند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید