کد مطلب: 

10198

رونمایی از "آی‌پد ایر"؛ کم ضخامت‌ترین تبلت بازار

رونمایی از "آی‌پد ایر"؛ کم ضخامت‌ترین تبلت بازار

سرانجام گمانه‌زنی‌ها به پایان رسید. اپل در مراسم اخیر خود از آن‌چه کم ضخامت‌ترین تبلت بازار خوانده شده رونمایی کرد. این محصول که "آی‌پد ایر" نام دارد به همراه محصولاتی دیگر مثل آی‌پد مینی و مک‌بوک جدید رونمایی شد.

 

به گزارش سیتنا (citna.ir)، کمپانی اپل در مراسم بزرگی در روز سه‌شنبه (۲۲ اکتبر/ ۳۰ مهر) از مدل جدید آی‌پد که آن را "آی‌پد ایر" نام گذاشته است و گفته می‌شود ۲۰ درصد از مدل پیشین نازک‌تر است رونمایی کرد.

 

آی‌پد ایر (iPad Air) از ضخامت ۵/ ۷ میلی‌متری و وزن ۴۶۹ گرمی برخوردار است. به گفته اپل٬ آی‌پد ایر سبک‌ترین تبلت در بازار است.

 

رونمایی اپل از نسخه جدیدی از آی‌پد مینی

 

اپل اعلام کرد که سیستم عامل کامپیوتر‌های مک٬ موریکس٬ از این به بعد به صورت رایگان ارتقا پیدا می‌کند. این موضوع برای اولین بار است که اتفاق می‌افتد. این موضوع اختلاف قیمت‌گذاری و خدمات میان شرکت اپل و مایکروسافت را به نمایش می‌گذارد. مایکروسافت نسخه جدید ویندوز ۸ خود را که به عنوان ۸.۱ به بازار آمد حدود ۱۲۰ یورو قیمت گذاشته است.

 

در این مراسم از لپ‌تاپ جدید اپل و تعدادی اپلیکیشن‌های جدید نیز رونمایی شد. با این‌همه اپل از مدل جدید "اپل تی‌وی" رونمایی نکرد. اپل تی‌وی دستگاهی‌ است که به کاربر تلویزیون خانگی این امکان را می‌دهد تا بین تلویزیون و محصولات اپل نظیر آی‌پد و آی‌فون و … شبکه درست کند. همچنین اپل تی‌وی کاربر را به آی‌تیونز متصل می‌کند. اپل‌ تی‌وی همچنین خود قابلیت "وای فای" دارد.

 

فروش ۱۷۰ میلیونی آی‌پد از سال ۲۰۱۰

 

تیم کوک٬ مدیر عامل کمپانی اپل که پس از درگذشت استیو جابز٬ مدیر عامل پیشین و افسانه‌ای اپل٬ به این سمت رسید٬ در مراسم روز گذشته همچنین اعلام کرد که اپل تا کنون ۱۷۰ میلیون آی‌پد فروخته است. اولین نسخه آی‌پد از اوایل ۲۰۱۰ به بازار آمد. به گفته تیم کوک اکنون ۴۷۵ هزار اپلیکیشن برای آی‌پد در اپل استور وجود دارد.

 

0,,17177622_404,00.jpg

 

گفته می‌شود کوک نسبت به استیو جابز کم‌تر در مراسم رونمایی محصولات بر صحنه حاضر می‌شود و این کار را بیش‌تر به دیگر همکاران خود می‌سپارد.

 

بر اساس تحلیل متخصصان تکنولوژی وب‌سایت مشابل تیم کوک به طور میانگین تنها ۲۳ درصد زمان آن دسته از مراسم رونمایی اپل را که تا کنون و در زمان مدیر عاملی او برگزار شده بر صحنه حضور داشته است.

 

تیم کوک کار خود به عنوان مدیرعامل اپل را روز ۲۵ اوت ۲۰۱۱ پس از درگذشت استیو جابز و با انتشار پیامی آغاز کرد. کوک از سال ۱۹۹۸ در اپل مشغول به فعالیت است. او کارش را به عنوان معاون ارشد رئیس عملیات اپل آغاز کرد. پیش از اپل او در کمپانی‌های معروف و سازنده‌ی دستگاه‌های الکترونیکی دیگری نظیر آی بی ام مشغول به کار بوده است.

 

همچنین اپل اعلام کرد که برای اولین بار آی‌پدهای جدید خود را هم‌زمان با آمریکا به بازار چین نیز وارد می‌کند. بزرگ‌ترین بازار اپل در چین است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-10-23 20:46

دیدگاه‌ها

تصویر سیتنا 5
Dear Alex Thanks for your attention We have revised it Regards
ارسال شده توسط سیتنا 5 در 11 دى 48 - 04:03
تصویر Alex Anderson
Dear Sir or Madam, Now that you are not able to make an iPad, at least learn how to correctly spell this name. The correct spelling of this word is iPad and not ipad; the 'P' after 'i' should be CAPITAL. Hiring editors who are more English literate for composing/editing your articles would add value to your on-line newspaper. Kind regards, Alex Anderson
ارسال شده توسط Alex Anderson در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید