کدخبر :1018 پرینت
30 آذر 1390 - 14:04

سومین همایش خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات در روستا به کار خود پایان داد

متن خبر

سومین همایش دو روزه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات در روستا که 28 و 29 آذر ماه جاری در محل هتل المپیک تهران برگزار شد به کار خود پایان داد.

 

به گزارش سیتنا از ستاد خبری همایش، در مراسم اختتامیه این همایش که با شعار فرصت آفرینی و توانمند سازی با ICT روستایی برگزار شد. بشارتی معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری ، شریف‌زاده معاون وزیر ارتباطات ، دکتر سید هاشمی نائب رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران ، علی مطهری رئیس کمیته مخابرات مجلس و جمعی از مسؤولان ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور داشتند.

 

ناصر یوسف پور رئیس همایش خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات در روستا ، در مراسم اختتامیه این همایش ، پتانسیل بالای دفاتر ICT روستایی را منشأ خیر و برکت برای کشور عنوان کرد و گفت : 450 میلیارد تومان پول روستائیان که از طریق این دفاتر وارد شبکه بانکی کشور شده و نیز 130 میلیون مرسوله پستی که از طریق دفاتر ICT روستایی توزیع شده از نگاه ویژه دولت به این دفاتر حکایت دارد.

 

وی با اشاره به سرمایه گذاری خوبی که در برنامه چهارم توسعه برای راه اندازی 10 هزار دفتر ICT روستایی به نحو مطلوبی صورت گرفت ، اضافه کرد : این دفاتر نیازمند حمایت سایر ارگانها و دستگاههای دولتی برای ارائه خدمات هستند.

 

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به ایجاد و بهره برداری از دفاتر ICT روستایی طی 6 سال گذشته خاطر نشان کرد : امر ایجاد و بهره برداری از دفاتر ICT روستایی یک امر جهادی بود که در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد و تمامی عزیزان در این وزارتخانه در این زمینه تلاش جهادی داشتند.

 

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال جهاد اقتصادی گفت : تلاش جهادی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این توفیق را ایجاد کرده که درآمد دفاتر ICT روستایی از 100 هزار تومان به 400 هزار تومان برسد اما این کافی نیست و نیاز به حمایت جدی تر دارد.

 

وی اظهار امیدواری کرد که اثرات اجرای پیاده سازی دفاتر ICT روستایی با حمایت های مادی و معنوی دولتمردان مفهوم توسعه و تعمیم عدالت اجتماعی و کاهش شکاف دیجیتالی را به تصویر بکشد.

انتهای پیام

 

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.