کدخبر :10173 پرینت
30 مهر 1392 - 20:29

افشاگری اسنودن سایر کشورها را به پیشبرد فناوری‎های تهاجمی سوق می‌دهد

متن خبر

جنجال مربوط به جاسوسی سراسری سرویس امنیت ملی آمریکا کشور های اروپایی را وادار کرد به مساله امنیت خبری از دیدگاه جدیدی بنگرند.

 

به گزارش سیتنا، سوئد قصد دارد در سیاست بی‌طرفی خود در فضای سایبری تجدید نظر کند. قانونگذاران آن کشور می‌خواهند نه تنها راهکارهای حفاظت از اطلاعات در اینترنت را تکمیل کنند بلکه مایل اند سامانه های حملات سایبری را طرح ریزی و توسعه دهند.

 

عضو مجلس اجتماعی روسیه «آلکساندر ولاسوف» متذکر شد که پیامدهای قضیه اسنودن چنان است که حتی کشور های انعطاف پذیری مانند سوئد مجبور اند به تاکتیک تهاجمی دفاع از اطلاعات خود در شبکه جهانی بپردازد.

وی ادامه داد: "سوئد کشور بسیار پیشرفته است و می‌تواند به خود اجازه دهد که برای این کار پول مصرف کند، اما تعداد زیادی از کشور های دیگر مجبور اند از برنامه‌های رایانه ای و تجهیزات سروری تهیه شده نه در کشور خود بلکه در آن سوی اقیانوس بهره بگیرند. به این خاطر آن‌ها مجبورند تلاش مضاعفی بکار برند و کل تکنیک ها را چک کنند که آیا از امکانات اضافی اعلام نشده برخوردار است یا نه؟" اگر جواب مثبت باشد آن‌ها باید تلاش کنند آن‌ امکانات را به گونه‌ای برطرف کنند.

 

در همین راستا، «آلکساندر توکارنکو» عضو هیات رییسه اتحادیه سرویس های امنیت خبری روسیه اشاره کرد که طرح ریزی سامانه های جدید سایبری مخارج بیش از حد زیادی را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: "به اصطلاح سپر و شمشیر بطور موازی تکمیل می‌شوند و از این رو لازم است که کل سامانه ها تکمیل و نگه داشته شود. تخصیص های یک دفعه ای وجوه کافی نبوده و لازم خواهد بود که پول بصورت مداوم تخصیص داده شود، من نمی‌توانم بگویم که سوئد طاقت این بار را خواهد داشت یا خیر؟ "

 

از سوی دیگر تمایل پارلمان سوئد به تقویت سامانه های تهاجمی سایبری ممکن است ناشی از استکهلم نباشد. به گفته آلکساندر توکارنکو، سوئد مدت‌ها است زیر نظر غیر علنی آمریکا قرار داشنه و تشکیل سامانه های سلاح سایبری خودی چیزی جز تدارک حملات آتی واشنگتن به مخالفان بالقوه سیاسی خود نمی باشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.