کد مطلب: 

1012

پایان آذرماه آخرین فرصت اصلاح اطلاعات پایگاه‌های اینترنتی در ستاد ساماندهی

پایان آذرماه آخرین فرصت اصلاح اطلاعات پایگاه‌های اینترنتی در ستاد ساماندهی

پایگاه‌های اینترنتی که اطلاعات ثبت شده آن‌ها در پایگاه "ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی ایرانی" صحیح نیست تا پایان آذرماه فرصت دارند اطلاعات خود را در این سامانه اصلاح کنند و این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

 

به گزارش سیتنا، محمدصادق افراسیابی - مسوول ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی و خبرگزاری‌های غیردولتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - در گفت‌وگو با ایسنا با بیان امتیازات ویژه پایگاه‌های اینترنتی ثبت شده در تارنمای samandehi.ir اظهار کرد: صدور مجوز فعالیت، ایجاد امکان استفاده از تسهیلات بیمه خبرنگاران و هنرمندان برای پایگاه‌های دارای مجوز رسانه برخط و ثبت به عنوان موسسه غیرتجاری از مزایای ثبت در تارنمای ساماندهی و اخذ شناسنامه توسط مدیران مسوول پایگاه‌های اینترنتی و خبرگزاری‌های غیردولتی است.

 

نماینده معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌یی تاکید کرد: بر اساس هماهنگی انجام شده با دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، تارنماهایی که اطلاعات آن‌ها در پایگاه Samandehi.ir صحیح نیست در صورتی که تا پایان آذرماه نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام نکنند از تارنمای ساماندهی حذف خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه ثبت در سایت ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی ایرانی فرآیندی هوشمند و بدون دخالت نیروی انسانی صرفا با هدف اطلاع از هویت پایگاه‌های اینترنتی است، تصریح کرد: ثبت در ساماندهی به معنای داشتن مجوز فعالیت از وزارت ارشاد نیست و پایگاه‌های ثبت شده در تارنمای ساماندهی برای تعامل با سایر ادارات و نهادها نیازمند اخذ مجوز فعالیت رسانه برخط هستند.

 

افراسیابی خاطر‌نشان کرد: موضوع اعطای مجوز فعالیت به پایگاه‌های اینترنتی دارای محتوای سالم در سال گذشته به تصویب هیات دولت رسید و تارنماهای علاقه‌مند به دریافت مجوز فعالیت می‌توانند از طریق مراجعه به پیوند اخذ مجوز رسانه بر‌خط در تارنمای ساماندهی، تمام اقدامات لازم را از طریق این سامانه پیگیری کنند.

 

او ادامه داد: زمانی که مدارک آن‌ها تکمیل و صلاحیت عمومی و تخصصی افراد توسط نهادهای ذی‌ربط تایید شد، می‌توانند با مراجعه به اداره‌ کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی مجوز فعالیت خود را دریافت کنند.

 

افراسیابی افزود: تا‌کنون حدود هزار نفر از خبرنگاران پایگاه‌های خبری دارای مجوز رسانه برخط جهت استفاده از تسهیلات بیمه خبرنگاری به صندوق حمایت از خبرنگاران و هنرمندان معرفی شده و 500 نفر تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند.

 

وی افزود: برای خبرنگاران پایگاه‌های اینترنتی و خبرگزاری‌های غیردولتی که متقاضی کارت خبرنگاری هستند و بر اساس تعریف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرنگار محسوب می‌شوند، کارت خبرنگاری صادر خواهد شد تا بتوانند به بهترین نحو در انجام وظایف رسانه‌یی خود موفق باشند.

 

وی با اشاره به الحاقیه قانون مطبوعات در سال 1388 یادآور شد: بر اساس الحاقیه قانون مطبوعات و با توجه به آیین‌نامه پیشنهادی نحوه صدور مجوز خبرگزاری‌ها و نشریات الکترونیکی در صورت تصویب هیات دولت، به‌زودی پایگاه‌های خبری مشمول قانون مطبوعات شده و از تسهیلات مربوط به خبرگزاری‌ها و مطبوعات برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-12-20 13:20

افزودن دیدگاه جدید