کد مطلب: 

10048

اعتراض به گوگل برای استفاده از نام و چهره‎ی کاربران در آگهی‌ها

اعتراض به گوگل برای استفاده از نام و چهره‎ی کاربران در آگهی‌ها

گوگل به علت قرار دادن چهره و دیدگاه‌های مردم درباره محصولات و اماکن در آگهی‌های خود با واکنش شدید کاربران روبه‌رو شده است.

 

به گزارش سیتنا (citna.ir)، سیاست "تایید اشتراکی" گوگل از ۱۱ نوامبر شروع می‌شود و دیدگاه‌ها، "دنبال‌کردن" و فعالیت‌های دیگر کاربران در گوگل‌پلاس را در بر می‌گیرد.؛ در همین راستا اعتراض‎های آنلاینی شکل گرفته است.

 

کاربران با تغییر عکس حساب کاربری خود در گوگل به عکس اریک اشمیت، رئیس گوگل، باعث می‌شوند تا زیر آگهی‌ها، عکس او به جای عکس خودشان ظاهر شود. در همین حال، گوگل می‌گوید خروج از این سامانه را برای مردم بسیار آسان ساخته است.

 

غول جست‌وجو، آگاهی‌رسانی به مردم درباره تغییرات آتی این سیاست را در برگه اصلی وب‌سایت خود و در برگه‌ای که تغییرات کلیک سیاست‌ها و اصول را توضیح می‌دهد، آغاز کرده است.

 

گوگل همچنین نمونه‌هایی از کلیک چگونگی کار سامانه "تایید اشتراکی" را آورده است. این نمونه‌ها نشان می‌دهد که چهره افراد و دیدگاه‌ها زیر تصاویر فروشگاه‌ها در سامانه خیابان‌بین (Street View) و در بخش نتیجه جست‌وجوی محصولات و اماکن دیده می‌شود.

 

بسیاری از مردم به تغییرات گوگل اعتراض کرده‌اند و برخی در پاسخ به آن، عکس‌های خود را در گوگل‌پلاس و شبکه‌های اجتماعی تغییر داده‌اند.

 

گوگل تا کنون پاسخ رسمی به این اعتراض‌ها نداده است. با این حال در برگه توضیحات خود نوشته که خروج از سامانه جدید بسیار آسان و با انتخاب یک گزینه در بخش تنظیمات حساب گوگل‌پلاس مقدور است.

 

این اتفاق نشان می‌دهد که گروه بزرگی از کاربران دوست ندارند بخشی از برنامه‌ای باشند که برخی از دیدگاه‌ها و علاقمندی‌هایشان در گوگل‌پلاس را در قالب چنین برنامه‌ای به دیگران نشان می‌دهد.

 

شبکه اجتماعی فیسبوک به خاطر سامانه مشابهی که "داستان‌های حمایت‌شده" (sponsored stories) نامیده می‌شود در سال ۲۰۱۱ با انتقاد شدید مواجه شده بود.

 

اقدامات قانونی پس از انتقاد از فیسبوک منجر به پرداخت ۲۰ میلیون دلار جریمه به افرادی شد که تصاویرشان بدون اجازه مورد استفاده قرار گرفته بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-10-15 19:59

افزودن دیدگاه جدید