کدخبر :294601 پرینت
24 اردیبهشت 1403 - 15:17

یک مطالعه جهانی: استفاده از اینترنت با رفاه بیشتر مرتبط است

یک مطالعه جهانی نشان می دهد که استفاده از اینترنت با رفاه بیشتر مرتبط است.

متن خبر

به گزارش سیتنا از شفقنا، گاردین نوشت: گذراندن زمان آنلاین اغلب به عنوان چیزی برای وقت‌گذرانی به تصویر کشیده می شود، اما تحقیقات نشان می دهد که استفاده از اینترنت با رفاه بیشتر مردم در سراسر جهان مرتبط است.

پروفسور اندرو پرزیبلسکی، از دانشگاه آکسفورد که یکی از نویسندگان این اثر است، گفت: «تحلیل ما برای اولین بار آزمایش می کند که آیا دسترسی به اینترنت، دسترسی به اینترنت تلفن همراه و استفاده منظم از اینترنت با رفاه در سطح جهانی مرتبط است یا خیر.

تحلیل پرزیبلسکی و دکتر ماتی ووره از دانشگاه تیلبورگ هلند از طریق مصاحبه با حدود ۱۰۰۰ نفر در هر سال از ۱۶۸ کشور به عنوان بخشی از نظرسنجی جهانی گالوپ جمع آوری شده است. از شرکت کنندگان در مورد دسترسی و استفاده از اینترنت و همچنین هشت معیار مختلف رفاه، مانند رضایت از زندگی، زندگی اجتماعی، هدف در زندگی و احساس رفاه جامعه سؤال شد. این تیم داده‌های سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۱ را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند که شامل حدود ۲.۴ میلیون شرکت‌کننده ۱۵ ساله و بالاتر بود.

نتایج نشان داد که دسترسی به اینترنت و دسترسی به اینترنت تلفن همراه، عموماً معیارهای بالاتری از جنبه‌های مختلف رفاه را پیش‌بینی می‌کنند به طوریکه ۸۴.۹ درصد ارتباط بین اتصال به اینترنت و رفاه مثبت در این تحقیق به دست آمد. البته این مطالعه به مدت زمانی که افراد از اینترنت استفاده می‌کنند یا برای چه چیزی از آن استفاده می‌کنند نپرداخته است.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.