کد مطلب: 

293341

هدست‌های جدید اپل؛ عصر جدیدی از ابزارهای شخصی

شرکت اپل به تازگی از فناوری جدیدی رونمایی کرده با عنوان «ویژن پرو» شناخته می‌شود، هرچند این فناوری هنوز در ابتدای راه است، انتظار می‌رود که آینده را در اختیار خود بگیرد.
هدست‌های جدید اپل؛ عصر جدیدی از ابزارهای شخصی

به گزارش سیتنا به نقل از اکونومیست، طرفداران برند اپل مدت‌ها بود که انتظار محصول جدید این شرکت را می‌کشیدند. بالاخره فناوری تازه اپل به بازار آمد. ابزار جدیدی که می‌تواند انقلابی بزرگ در دنیای فناوری ایجاد کند. روز دوم فوریه بود که ابزار جدید شرکت اپل با عنوان «ویژن پرو» به دست اهالی فناوری رسید. این ابزار جدید در حقیقت عینکی بزرگ است که روی صورت قرار می‌گیرد و از طریق آن می‌توان فضای متفاوت را دید و تجربه کرد. برخی از کسانی که تازه از این ابزار استفاده کرده‌اند، می‌گویند این هدست و عینک غول‌پیکر باعث شده دچار سردرد شوند. یکی دیگر از مشکلات این وسیله، عمر کوتاه باتری آن است. ظاهراً کلاً دو ساعت می‌توان از این وسیله استفاده کرد و خیلی زود باید آن را دوباره شارژ کرد. علاوه بر همه این‌ها، قیمت بالای این وسیله یکی دیگر از مواردی است که مشتریان را دلسرد می‌کند. در حال حاضر کسی که می‌خواهد ویژن پرو را بخرد، باید بیش از 3 هزار و 500 دلار هزینه کند. علاوه بر آن باید حدود هزار دلار هم بابت لوازم جانبی آن بپردازد. به این ترتیب با وسیله‌ای گران روبه‌رو هستیم که ظاهراً استفاده از آن چندان هم ساده نیست. با این حال، انقلابی بزرگ در عرصه فناوری رخ داده است.

قیمت گران این وسیله مانع فروش آن نشده است. شرکت اپل اعلام کرده که بیش از 40 درصد از تولیداتش را فروخته است. تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل هم گفته است که این ابزار جدید در حقیقت نوآوری بزرگی در دنیای فناوری به شمار می‌آید. از نگاه او، تولید و فروش این وسیله یکی از لحظه‌های خاصی است که به ندرت می‌توان در تاریخ شاهد آن بود. شبیه به لحظه‌ای که برای نخستین بار تلفن همراه به دست بشر رسید. در ابتدا شاید بسیاری تصور می‌کردند این وسیله نمی‌تواند به حضوری همه‌جایی دست پیدا کند. با این حال اکنون شاهد حضور همه‌جایی تلفن‌های همراه هوشمند هستیم. در مورد ویژن پرو هم چنین انتظاری وجود دارد.

قدم به آینده

باور کنیم یا نه، ویژن پرو به یکی از بخش‌های مهم از زندگی بشر تبدیل خواهد شد. دوست‌داران فناوری کاملاً نسبت به این فناوری جدید، هیجان‌زده بودند. آن‌ها که طرفدار پروپاقرص شرکت اپل هم هستند، مدت‌ها بود که انتظار این لحظه را می‌کشیدند تا ویژن پرو را از نزدیک ببینند و بخرند. حالا می‌توانند این عینک عظیم را روی صورت خود قرار دهند و علاوه بر تصویری که پیش رویشان می‌بینند، تصویر درون تلفن همراهشان را هم روی زمینه مشاهده کنند و از طریق سنسورهایی که در دست دارند، کارهایشان را پیش ببرند. در واقع به نظر می‌رسد که تحولی بزرگ رخ داده و فعلاً در ابتدای راه است. البته پیش‌تر شرکت متا هم مشابه این وسیله را روانه بازار کرده بود. به هر حال، این وسیله‌ای که اکنون اپل روانه بازار کرده، ابداعی جدید و قابل توجه است.

یکی از مهم‌ترین نکات در مورد ویژن پرو این است که دیگر خبری از اسکرین یا همان صفحه نمایش در رابطه با آن نیست. علاوه بر آن، کیبورد و میکروفون هم دیگر وجود خارجی ندارد. در واقع با این عینک، وارد دنیای مجازی می‌شوید و سپس هر کاری که مد نظرتان است، انجام می‌دهید. همه‌چیز به کمک هوش مصنوعی پیش می‌رود. به لطف هوش مصنوعی، کامپیوترها صدای شما را می‌شنوند، حرکات شما را دریافت می‌کنند و سپس عملیات را پیش می‌برند. به این ترتیب بخش زیادی از فناوری جدید از مسیر هوش مصنوعی پیش می‌رود و به نوعی هوش مصنوعی جاده را برای پیشبرد آن هموار کرده است. همان‌طور که تلفن همراه هوشمند به مرور دستخوش تحولات بسیار شد و شکل آن تغییر کرد، انتظار می‌رود که در مورد این وسیله جدید اپل یعنی ویژن پرو هم شاهد تحولاتی در آینده باشیم. به عبارت ساده‌تر، آنچه اکنون کاربران روی چشم خود قرار می‌دهند به نوعی همان آینده است که فعلاً از دریچه ویژن پرو به تماشایش نشسته‌اند. این وسیله بسیاری از رویاهای آیندگان را بی‌تردید محقق خواهد کرد و به بخشی از زندگی روزمره‌شان تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-04-14 15:02

افزودن دیدگاه جدید