کد مطلب: 

290780

نحوه مصرف درآمدهای گمرکی واردات تلفن همراه مشخص شد

معاون اول رئیس‌جمهور تصویب‌نامه هیأت وزیران پیرامون نحوه هزینه‌کرد درآمدهای گمرکی از محل واردات گوشی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار را ابلاغ کرد.
نحوه مصرف درآمدهای گمرکی واردات تلفن همراه مشخص شد

به گزارش سیتنا به نقل از ایرنا، محمد مخبر تصویب نامه هیأت وزیران در خصوص دستورالعمل اجرایی بند «ط» تبصره ۷ قانون بودجه سال جاری را به وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امور اقتصادی و دارایی (گمرک جمهوری اسلامی ایران)، سازمان برنامه و بودجه، صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

متن کامل بند «ط» تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور به شرح زیر است:

بند «ط» تبصره ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۲ ـ حقوق ورودی رویه تجاری واردات گوشی های تلفن همراه خارجی بالای ۶۰۰ دلار حداقل ۱۵ درصد تعیین می گردد، واردات گوشی در سایر رویه ها به مأخذ دو برابر محاسبه و دریافت خواهد شد. وزارت امور اقتصادی و دارایی (گمرک جمهوری اسلامی ایران) مکلف است منابع حاصل از اجرای این حکم را به ردیف درآمدی ۱۱۰۴۱۰ واریز کند تا صرف حمایت از توسعه زیرساخت های صنعت ریز(میکرو) الکترونیک گردد. واردات این کالاها از طریق مناطق آزاد تجاری و صنعتی، نیز مشمول این حکم می شود. مسئولیت تقسیم کار نهادی وظایف و راهبری تحقق این بند بر عهده کارگروه ویژه اقتصاد رقومی (دیجیتال) دولت قرار دارد.

دستورالعمل اجرایی نحوه هزینه‌کرد درآمدهای گمرکی واردات گوشی موبایل

بر اساس این دستورالعمل اجرایی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان دبیرخانه کارگروه اقتصاد، شماره حسابی نزد خزانه افتتاح کرده و با صندوق نوآوری و شکوفایی قرارداد مربوطه را جهت انتقال درآمدهای گمرکی ۱۵ درصدی از محل واردات گوشی های تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار و ۳۰ درصدی از سایر رویه های تجاری به امضا می رساند.

صندوق نوآوری و شکوفایی حق دخل و تصرف در این مبالغ را نداشته و صرفا به مصوبات کارگروه اقتصاد دیجیتال که برای تولید، ارتقای سطح تراشه، حمایت از طرح های صنعتی الکترونیکی و میکروالکترنیکی و ... اختصاص می دهد.

نرخ کارمزد صندوق نوآوری و شکوفایی برای اجرای این مصوبات دو درصد تعیین شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-02-06 10:24

افزودن دیدگاه جدید