کد مطلب: 

290707

وزیر کار: ضریب خطای داده‌های مندرج در پایگاه رفاه ایرانیان را کم خواهیم کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه تلاش ما بر این اساس است که همه داده‌های مندرج در پایگاه رفاه ایرانیان را افزایش داده و ضریب خطای موجود در آن را کمتر کنیم، تا این پایگاه به یک مرجع آماری برای حل مشکلات و نیازمندی‌های جامعه تبدیل شود.
وزیر کار: ضریب خطای داده‌های مندرج در پایگاه رفاه ایرانیان را کم خواهیم کرد

به گزارش سیتنا، سیدصولت مرتضوی در گفت‌و‌گو با خانه ملت، با اشاره به رفع ایرادات نسبت به عملکرد «پایگاه رفاه ایرانیان» در راستای تجمیع اطلاعات اقتصادی و رفاهی افراد،بیان کرد: پایگاه رفاه ایرانیان دایره المعارفی است که  مجموعه داده های کشور را در خودش جای داده است.

وزیر «تعاون،کار و رفاه اجتماعی» تصریح کرد: این پایگاه نیازهای کشور را بررسی کرده و نهایتا مدیران اجرایی را به یک تصمیم مشخص سوق می دهد.

مرتضوی بیان کرد: قطعا هر طرحی با یکسری مشکلات نیز مواجه بوده و هر آماری امکان دارد یک ضریب خطای محدودی داشته باشد.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: همه تلاش ما بر این اساس است که همه داده‌های مندرج در این پایگاه را افزایش داده و ضریب خطای موجود در آن را کمتر کنیم تا این پایگاه به یک مرجع آماری برای حل مشکلات  و نیازمندی‌های جامعه تبدیل شود.

گفتنی است؛ در تارنمای وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی درباره پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان آمده است؛ پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان تلاشی است که از بهمن ماه سال 1392 در جهت تحقق ایجاد شناسنامه رفاهی-اقتصادی افراد شروع شده­‌است.

پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، از تجمیع ۵۰ منبع داده‌ای تشکیل شده‌­است. در فاز نخست، ۲۵ منبع داده‌ای به طور کامل تجمیع و ساختار اصلی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان (با بیش از ۶۰ جدول داده‌ای) بر اساس آن‌ها شکل گرفته‌است. بیش از سه میلیارد رکورد داده‌ای در پایگاه ­داده نهایی ذخیره و تجمیع شده‌ است. در حال حاضر، ۲۲۱ فیلد اطلاعاتی شناسایی شده‌اند که ابعاد مختلف هویتی شهروندان را به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم توصیف می‌نمایند. بخشی از خروجی‌های پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان به صورت وب‌سرویس در اختیار ۲۰ سازمان مختلف قرار گرفته‌ ­است. علاوه‌بر‌آن، خدمات تحلیلی نیز به تعدادی از سازمان‌ها ارائه شده‌ است. این خدمات شامل استحقاق‌سنجی، بررسی همپوشانی، داده‌کاوی، وسع‌سنجی و ... می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-02-04 13:22

افزودن دیدگاه جدید