کد مطلب: 

286199

رئیس سازمان فضایی، مطرح کرد: تقویت زیست‌بوم فضایی در بخش خصوصی

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: یکی از مهمترین و کلیدی‌ترین برنامه‌ای که در سازمان فضایی ایران دنبال می‌کنیم همان ایجاد زیست بوم بخش خصوصی در صنعت فضایی است که هم انگیزه برای رقابت سالم بین بخش‌های خصوصی کشور باشد، هم خدمات به کشور بدهد و هم بتواند توسعه صادرات در صنعت فناوری فضایی داشته باشد و جذب و نگهداشت نخبگان فضایی بهتری هم انجام شود.
رئیس سازمان فضایی، مطرح کرد: تقویت زیست‌بوم فضایی در بخش خصوصی

به گزارش سیتنا، حسن سالاریه در گفت‌وگو با مهر در خصوص برنامه سازمان فضایی ایران برای جذب و نگهداشت نخبگان فضایی در کشور گفت: مهمترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم ایجاد زیست بوم فضایی خصوصی کشور است چرا که اصولاً بخش خصوصی به مراتب قابلیت جذب، نگهداشت و انگیزه بخشی بیشتری در حوزه نخبگان دارد. یعنی بر اساس سال‌ها تجربه معاونت علمی ریاست جمهوری نشان داده است که نخبگان صنایع مختلف در بخش خصوصی هم آزادی عمل بیشتری دارند و هم حس رقابت و اثر بخشی بیشتری برایشان به وجود می‌آید که طبیعتاً جذب برایشان آنجا بهتر است.

وی افزود: یکی از مهمترین و کلیدی‌ترین برنامه‌ای که در سازمان دنبال می‌کنیم همان ایجاد زیست بوم بخش خصوصی در صنعت فضایی است که هم انگیزه برای رقابت سالم بین بخش‌های خصوصی کشور باشد، هم خدمات به کشور بدهد و هم بتواند توسعه صادرات در صنعت فناوری فضایی داشته باشد و جذب و نگهداشت نخبگان فضایی بهتری هم انجام شود.

سالاریه در ادامه تصریح کرد: در بخش‌های دولتی معمولاً محدودیت ظرفیت در جذب وجود دارد و ما تمایلی نداریم که بخش دولتی را خیلی بزرگ کنیم چرا که بزرگ کردن بخش دولتی به نوعی یک رقیب نادرست برای بخش خصوصی است.

وی در پایان با اشاره به لزوم تلاش برای قوت دادن به بخش خصوصی گفت: باید تلاش کنیم بخش خصوصی را بزرگ کنیم و جذب و نگهداشت نخبگان را به صورت غیر مستقیم در بخش خصوصی تقویت کنیم.

رئیس سازمان فضایی افزود: از سوی دیگر تلاش می‌کنیم مانع رشد بخش دولتی باشیم و تا حدی آن را کوچک کنیم تا بتواند فقط به بخش خصوصی سرویس بدهد. این موضوع در برنامه دراز مدت سازمان فضایی ایران و در ادامه برای جذب و نگهداشت نخبگان فضایی کشور در دستور کار است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-10-15 08:43

افزودن دیدگاه جدید