کد مطلب: 

281148

خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی در سرقت تجهیزات مخابراتی

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران گفت: در سال‌های اخیر سرقت و تخریب تجهیزات مخابراتی باعث خسارت‌های مالی و معنوی بسیار زیادی به شبکه مخابرات و ارتباطات کشور شده است و در این مورد جلسات متعددی با نیروی انتظامی داشتیم و علیرغم تلاش بسیار زیاد آنها متاسفانه تعداد این سرقت‌ها هر روز افزایش پیدا کرده است.
خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی در سرقت تجهیزات مخابراتی

به گزارش سیتنا، محمدرضا بیدخام در گفت‌وگو با رکنا، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به شبکه مخابرات و ارتباطات کشور وارد شده است و در برخی از موارد تا ۱۵ بار جبران خسارت شده است.

وی با بیان اینکه ایمن سازی تجهیزات مخابراتی به طور جدی در حال انجام است، افزود: سرقت ها و تخریب های انجام شده باعث اختلال در ارتباطات مشترکین محترم و افزایش شکایات شده است.

قابل ذکر است عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات به تازگی درباره دزدی کابل‌ های مخابراتی توضیح داد: متاسفانه بخشی از مراجعات مردمی و تماس هایی که با شماره ۱۹۵ گرفته می‌ شوند مربوط به سرقت کابل‌ های مخابراتی است. زیرا مس ارزش و قیمت پیدا کرده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، در پایان اشاره کرد: راهکار ما برای این مشکل زمینی کردن کابل‌ ها در روستاها و فیبرنوری است که ما در شهرها طرح فیبرنوری منازل کسب و کارها را دنبال می‌‌کنیم که عملا این مشکل را به صورت ریشه‌ ای حل می‌ کند زیرا فیبرنوری قیمت چندانی ندارد. البته هرچند در برخی مناطق از فیبرنوری استفاده شده اما از آنجا که برخی می‌ پندارند که سیم مسی است، فیبرنوری هم مورد سرقت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-06-01 09:01

افزودن دیدگاه جدید