کد مطلب: 

276921

افشاگری سامانه سوت زنی از اطلاعات مطب پزشکانی که فرار مالیاتی داشتند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: استقبال مردم از سامانه سوت زنی منجر شد تا اطلاعات مطب پزشکانی را که از ارائه کارتخوان خودداری می‌کنند، ثبت شود و باید از طرف مجلس اقدامات قانونی برای پیشگیری از فرار مالیاتی اعمال شود تا این موضوع طی یک الی دو سال آینده کاهش یابد.
محمدعلی محسنی بندپی

به گزارش سیتنا، محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌و‌گو با خانه ملت، در مورد گزارشات اعلامی سامانه سوت زنی و بررسی تراکنش‌های بانکی و محرز شدن فرار مالیاتی، تعدادی از پزشکان متخلف که از دستگاه کارت‌خوان استفاده نمی‌کنند، گفت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ نصب دستگاه کارتخوان در مطب پزشکان و حتی وکلایی که پروانه کار دارند اجباری و مورد تاکید قرار گرفته شده است.

فرهنگ پرداخت مالیات در کشور ارتقا یابد

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: باید فرهنگ پرداخت مالیات در کشور ارتقا یابد و با اقدامات فرهنگی مردم آگاهی یابند که پرداخت مالیات برای اداره کشور به کار گرفته می‌شود تا کم و کاستی‌های کشور به واسطه همین مالیات برطرف شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش نظارت دولت و مجلس در کاهش فرار مالیاتی، گفت: اگر در سایر بخش‌ها هم قانون پرداخت مالیات اجرایی شود تا حدود زیادی شاهد کاهش فرار مالیاتی خواهیم بود، بی تردید باید از طرف مجلس اقدامات قانونی برای پیشگیری از فرار مالیاتی اعمال شود تا این موضوع طی یک الی دو سال آینده کاهش یابد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی سامانه‌ای راه اندازی کرده‌ است که فرار مالیاتی را چک می‌کند، اگر تراکنش‌های مالیاتی از نظم خاصی پیروی کنند، نشان دهنده این مطلب است که پرداخت مالیات به درستی انجام می‌پذیرد برای اینکه این مهم به بهترین شکل انجام شود نیازمند سخت افزارهایی هم هستیم.

زیر ساخت‌های سامانه سوت زنی تقویت شود

محسنی بندپی در مورد استقبال مردم از سامانه طراحی شده برای فرار مالیاتی، گفت: استقبال مردم از سامانه سوت زنی منجر شد تا اطلاعات مطب پزشکانی را که از ارائه کارت خوان خودداری می‌کنند ثبت شود. بی تردید اگر این مسئله ادامه داشته باشد فرار مالیاتی در سایر مشاغل که وجود دارند کمتر خواهد شد و به نوعی فرهنگ سازی پرداخت مالیات عمومی می‌شود.

بسیاری از کارمندان و کارگران پیش از دریافت حقوق، مالیات می‌پردازند

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر مبنای گزارش‌های مردمی در سامانه سوت زنی از شروع سال تاکنون بیش از ۱۵ هزار گزارش مردمی به سازمان امور مالیاتی کشور واصل شده و سهم گزارش‌های موضوع پزشکان فاقد کارتخوان بیش از ۵۰درصد از گزارش‌ها است، بی تردید این نظارت‌ها در راستای استیفای حقوق مردم و مالیات ستانی عادلانه است، بسیاری از کارمندان و کارگران پیش از اینکه حقوق دریافت کنند مالیات از حقوق آنها کسر می‌شود این در شرایطی است که بسیاری از تجار و پزشکان و حتی وکلا از پرداخت مالیات امتناع می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-01-30 13:29

افزودن دیدگاه جدید