کد مطلب: 

275781

ساخت محموله‌های مخابراتی ماهواره‌ها در پژوهشگاه ICT

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این پژوهشگاه به عنوان همکار پژوهشی در کنار سازمان فضایی قرار دارد، از طراحی و ساخت محموله‌های مخابراتی در این پژوهشگاه خبر داد.
ساخت محموله‌های مخابراتی ماهواره‌ها در پژوهشگاه ICT

به گزارش سیتنا، محمد رضوی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تحقیقات فضایی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه این پژوهشگاه به عنوان یک همکار پژوهشی با سازمان فضایی در حوزه طراحی و ساخت ماهواره همکاری دارد، افزود: در وزارت ارتباطات متولی حوزه ماهواره‌ها، سازمان فضایی است و ما به عنوان یک همکار پژوهشی در کنار سازمان فضایی قرار داریم.

رضوی‌زاده اظهار کرد: ما در پروژه‌هایی که سازمان فضایی در دستور کار دارد، در بخش‌ محموله‌های مخابراتی همکاری داریم.

به گفته رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مخابرات ماهواره دارای بخش‌های مختلف مکانیک و کنترل و غیره است و در بخش مخابراتی، محموله‌ای که قرار است بر روی ماهواره قرار داده شود، در این پژوهشگاه طراحی و ساخته می‌شود.

رضوی‌زاده خاطرنشان کرد: آخرین محصولی که برای ماهواره‌های ژئوی سازمان فضایی ساختیم، ترانسپوندر بوده که توسط محققان این پژوهشگاه طراحی و ساخته شده است.

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه در حال راه‌اندازی یک مرکز نوآوری هستیم، از همه پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان برای استقرار در آن دعوت به عمل آورد و افزود: این مرکز در محل پژوهشگاه راه‌اندازی شده و فراخوان برای جذب شرکت‌ها نیز منتشر شده است.

وی ادامه داد: ما حمایت‌های مجزا برای شرکت‌های دانش‌بنیان داریم، به گونه‌ای ‌که پروژه‌های تحقیقاتی زیادی را داریم که برای اجرای آن نیازمند همکاری محققان، بخش خصوصی، نخبگان و دانشگاهیان هستیم. به این امر بودجه‌های بیشتری را اختصاص خواهیم داد و طی آن می‌توانیم از سایر حوزه‌های تحقیقاتی به غیر از پایان‌نامه‌ها، حمایت کنیم.

رضوی‌زاده، اختصاص فضای استقرار و تجاری‌سازی و بازاریابی برای محصولات تولیدی را از زمینه‌های حمایتی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از شرکت‌های دانش‌بنیان ذکر کرد و یادآور شد: در صورتی که دانشگاهیان در این برنامه حمایتی این پژوهشگاه مشارکت داشته باشند، از تیم‌های دانشگاهی در پروژه‌های پژوهشگاه در حوزه‌های مرتبط با ICT بهره خواهیم برد، فارغ از اینکه این پروژه‌ها منجر به تولید پایان‌نامه خواهد شد یا خیر.

در یک ماهواره مخابراتی، ترانسپوندر سیگنال‌ها را در یک محدوده بسامدهای ارتباط بالا (Uplink) جمع‌آوری می‌کند و آنها را در یک محدوده بسامدی ارتباط پایین (Downlink) دوباره انتشار می‌دهد و دریافت کننده‌ها در روی زمین این سیگنال‌ها را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-12-31 12:45

افزودن دیدگاه جدید