کد مطلب: 

274445

نماینده سمیرم: ظاهرا مسئولین قصدی برای رفع فیلترینگ ندارند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ما نمایندگان مجلس اطلاع دقیقی از اینکه چه زمانی فیلترینگ اینترنت رفع می‌شود نداریم، زیرا شورای عالی فضای مجازی و سایر نهادهای مربوطه، تصمیم‌گیرنده هستند، ولی ظاهرا قصدی برای رفع فیلترینگ ندارند.
اصغر سلیمی

به گزارش سیتنا، دو ماه از فیلترینگ دو اپلیکیشن اینستاگرام و واتساپ میگذرد و وضعیت ۹ میلیون کسب وکار مجازی در این دو پلتفرم با مخاطره جدی روبروست و مسئولین به جای ارائه راه حل مناسب برای کاهش ضررهای مالی این کسب‌وکارها درحال اظهارنظرهای مختلف هستند و چندی پیش معاون وزیر ارتباطات آب پاکی را بر دستان فعالین این دو پلتفرم ریخت و  گفت که خودتان باید به فکر می‌بودید و از ابتدا از ابزاری نظیر اینستاگرام استفاده نمی‌کردید.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با سایت دیده‌بان ایران در این‌باره با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم را برای ایجاد پلتفرم‌های فضای مجازی نداشتیم افزود: مردم مجبور هستند که از پلتفرم‌های خارجی استفاده کنند بنابراین اظهارنظر برخی از مسئولین در رابطه با مقصر دانستن مردم برای استفاده از اپلیکیشن‌های خارجی بیهوده است.

وی گفت: ما نمیتوانیم یکباره اینترنت را قطع کنیم و انتظار داشته باشیم که همه کسانی که در اپلیکیشن‌های خارجی فعالیت دارند به سمت پلتفرم‌های داخلی سرازیر شوند باید مهلت شش ماهه یا یک ساله این امکان را هم برای فعالین فضای مجازی و هم شرکت‌های داخلی برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها در نظر گرفته شود.

سمیعی خاطرنشان کرد: تعطیلی کسب‌وکارهای مجازی تصمیم با قطعی اینترنت ضربه سنگینی بر این قشر وارد کرده است، قبول داریم که یک سری مسائل سبب شد تا تصمیم به محدودیت‌های اینترنتی و فیلترینگ گرفته شد ولی میتوان از تکنولوژی‌های نوین که در جهان از آن استفاده میکنند بهره‌مند شویم و این درست نیست که ۹ میلیون کسب‌وکار با بلاتکلیفی روبرو باشند و تعطیل شوند.

ما نمیتوانیم یکباره اینترنت را قطع کنیم و انتظار داشته باشیم که همه کسانی که در اپلیکیشن‌های خارجی فعالیت دارند به سمت پلتفرم‌های داخلی سرازیر شوند باید مهلت شش ماهه یا یک ساله این امکان را هم برای فعالین فضای مجازی و هم شرکت‌های داخلی برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها در نظر گرفته شود.

وی افزود:  به محض اینکه موارد اخیر رفع شد باید واتساپ و اینستاگرام رفع فیلتر شود و با مذاکره با مدیران این اپلیکیشن‌ها، آنها را برای ایجاد نمایندگی در ایران تشویق و یا در رابطه با برخی مسائل امنیتی با آنها اتمام حجت کنند.

وی تاکید کرد: نبود زیرساخت بزرگترین مسئله موجود است. برای ایجاد و تشویق مردم جهت استفاده برنامه های داخلی، پلتفرم‌های داخلی مثل سروش، بله و ایتا هزینه‌های زیادی دریافت کردند ولی نتوانستند زیرساخت‌ها را آماده کنند.

سمیعی با بیان اینکه تعطیلی یکباره کسب‌وکارهای مجازی کار درستی نیست و موافق این اتفاق نیستیم افزود: شاید این یک تلنگری برای فعالین شد تا تمام هزینه و انرژی‌شان را صرفا در یک پلتفرم خارجی صرف نکنند و جایگزین داخلی هم حتما داشته باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: ما نمایندگان مجلس نیز اطلاع دقیقی از اینکه چه زمانی فیلترینگ اینترنت رفع میشود نداریم زیرا شورای عالی فضای مجازی و سایر نهادها تصمیم‌گیرنده هستند ولی ظاهرا قصدی برای رفع فیلترینگ ندارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-11-20 12:29

افزودن دیدگاه جدید