کد مطلب: 

273494

راه‌اندازی مدرسه مجازی ایران در شبکه شاد

مدیرفنی شبکه شاد گفت: موضوع راه‌اندازی مدرسه مجازی ایران در شبکه شاد در دست بررسی است و این مدرسه ابعاد مختلفی دارد که یک بخش آن فنی است که ما راهبری بخش فنی را برعهده داریم و مشکلات فنی برطرف شده و امکانات مدنظر آموزش و پرورش در راه‌اندازی مدرسه مجازی، قابل ارائه است.
شبکه شاد

به گزارش سیتنا، علی کاظم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه نسخه جدید شاد هفته گذشته با حضور رئیس جمهور در وزارت آموزش‌وپرورش، رونمایی و مجوز استفاده آن صادر شد، اظهار کرد: نسخه جدید یک سری تغییرات به لحاظ ظاهری داشته است. دسترسی به سرویس‌های شاد در صفحه اول اپلیکیشن بهبود یافته و دانش آموزان راحت‌تر می‌توانند وارد بخش‌های مختلف شوند.

وی افزود: صفحه «شادبوم» فعالیت‌های مکمل آموزشی، رویدادها، جشنواره‌ها و مسابقاتی که توسط مجموعه‌های بیرونی آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود و در واقع بخش غیررایگان شاد است را پوشش می‌دهد.

مدیرفنی شبکه شاد با بیان اینکه در نسخه جدید شاد، آزمایشگاه مجازی در بخش شادبوم راه افتاده است، گفت: به این ترتیب دانش‌آموزان می‌توانند در دروسی چون فیزیک و شیمی از این امکان بهره‌مند و رویدادهای مربوط به درس را به صورت مجازی شبیه‌سازی کنند. آزمایشگاه صرفا از طرق شادبوم در نسخه جدید در دسترس است.

کاظم‌زاده با اشاره به تغییرات فنی مانند طراحی مرورگر در داخل اپلیکیشن گفت: این امکان برای باز کردن لینک و ... کمک می‌کند تا کاربر سریع از شاد خارج نشود. تکلیف‌دهی، حضور و غیاب و آزمون‌ها در نسخه جدید در حال افزوده شدن است و به زودی قابل استفاده خواهد بود.

وی تاکید کرد که معلمان و دانش آموزان نسخه جدید را از طریق سایت رسمی شاد دریافت کنند و وارد سایت‌های دیگر نشوند. نسخه اولیه برای رفع باگ روی سایت قرار گرفته و بعد از گذراندن دوره تست، نسخه نهایی هم در هفته جاری منتشر خواهد شد. 

مدیرفنی شبکه شاد درباره زمان راه‌اندازی «مدرسه مجازی ایران» در شبکه شاد نیز گفت: این موضوع در دست بررسی است. مدرسه مجازی ابعاد مختلفی دارد که یک بخش آن فنی است که ما راهبری بخش فنی را برعهده داریم و پیگیری می‌کنیم. مشکلات فنی برطرف شده و امکانات مدنظر آموزش و پرورش در راه‌اندازی مدرسه مجازی، قابل ارائه است. 

کاظم‌زاده ادامه داد: اما سازوکارهای این مدرسه و دسترسی‌هایی که باید داشته باشد، نحوه اختصاص کلاس ها و مانند آن در آموزش و پرورش تصمیم‌گیری و به‌زودی نهایی خواهد شد.

پیش از این وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که «به منظور شناسایی، جذب و ارائه خدمات با کیفیت به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، برگزاری کلاس‌های جبرانی و فوق برنامه، ساماندهی ساعات طرح پراکنده شاهد، ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به کودکان اتباع خارجی و ایرانیان خارج از کشور و سایر مخاطبان و گروه‌های ویژه، بستر مدرسه مجازی ایران بر اساس دستورالعملی که متعاقبا ابلاغ خواهد شد، در دسترس مدیران مدارس و مناطق قرار خواهد گرفت.»

انتهای پیام
 

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-10-22 15:34

افزودن دیدگاه جدید