کد مطلب: 

261944

معرفی اولین و تنها مرجع آزمون معیار مصرف انرژی در ماینرها

آزمایشگاه سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند مرکز پدافند غیر عامل سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف با دریافت گواهی نامه تایید صلاحیت در زمینه معیار مصرف انرژی تجهیزات استخراج رمز ارزها (ماینر) از سازمان ملی استاندارد ایران (مرکز ملی تائید صلاحیت ایران)، به عنوان اولین آزمایشگاه و تنها مرجع آزمون در کشور است که در زمینه ماینرها فعالیت می‌کند.
ماینرها

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، آزمایشگاه سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با صدور گواهینامه تایید صلاحیت از سوی مرکز تایید صلاحیت ایران به عنوان اولین و تنها مرجع آزمون معیار مصرف انرژی در ماینرها معرفی شد.

این گواهینامه اولین گواهینامه‌ای است که در زمینه‌ی تایید استاندارد معیار مصرف انرژی تجهیزات استخراج رمز ارزها (ماینر) از سوی سازمان ملی استاندارد ایران صادر می‌شود و پیش از این، چنین گواهینامه‌ای صادر نشده و آزمایشگاهی برای تایید استاندارد مصرف انرژی ماینرها در کشور وجود نداشت.

حمیدرضا عابدی، مدیر آزمایشگاه سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به مصرف بالای برق و مشکلات ایجاد شده در شبکه برق کشور و با وجود واردات ۲۰ هزار بسته ماینر از مبادی رسمی و ۶۰ هزار بسته ماینر از مبادی غیر رسمی، تاکنون هیچ کنترلی بر روی کیفیت این تجهیزات از نظر اندازه گیری مصرف انرژی وجود نداشت.

بنابراین آزمایشگاه سامانه های الکترونیکی و هوشمند جهاددانشگاهی صنعتی شریف در راستای تخصص، تجربه و مسئولیت اجتماعی خود در این موضوع که نیاز امروز کشور نیز هست، گام نهاد و موفق شد گواهینامه تائید صلاحیت لازم را از مراجع مربوط دریافت کند.

عابدی گفت: با صدور این گواهینامه برای آزمایشگاه سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، واردکنندگان و استفاده کنندگان و دارندگان مزرعه‌های استخراج رمز ارز می‌بایستی تجهیزات خود را قبل از راه‌اندازی، برای دریافت گواهینامه در زمینه معیار مصرف انرژی، به این آزمایشگاه ارسال کند.

وی افزود: آزمایشگاه سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت، به عنوان آزمایشگاهی پیشرو در زمینه آزمون تجهیزات الکترونیکی به شمار می‌آید و تلاش می‌کند با طراحی برنامه‌های نوگرا، نیازهای پیش رو را شناسایی و متناسب با آن، خدمات جدید و ارزنده ای به جامعه ارائه کند.

عابدی به خدمات تخصصی این آزمایشگاه اشاره کرد و گفت: هم اکنون با تکیه بر توانمندی متخصصانی متعهد، در زمینه‌های مختلف از جمله آزمون تخصصی تجهیزات حفاظتی دوربین مدار بسته، معیار و اندازه گیری مصرف انرژی تجهیزات فعالیت می‌کنیم و آزمایشگاه "سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند" در این زمینه‌ها فعال و در این مسیر، پیشگام است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (5 رای)
سیتنا 5
2021-10-04 11:34

افزودن دیدگاه جدید