کد مطلب: 

260576

تغییر قوانین اپ استور توسط اپل

شرکت اپل برای پایان دادن به شکایت گروهی از توسعه دهندگان نرم افزار علاوه بر پرداخت مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار ، تغییراتی در قوانین اپ استور خود ایجاد خواهد کرد.
تغییر قوانین اپ استور توسط اپل

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از رویترز، نوشت: اپل روز گذشته از توافق برای کاهش محدودیت‌های اپ استور برای توسعه دهندگان برنامه کوچک خبر داد. این اقدام اپل بخشی از تسویه شکایت دست جمعی از سوی توسعه دهندگان نرم افزار است.

شکایت مذکور توسط گروه کوچکی از توسعه دهندگان نرم افزار در ۲۰۱۹ میلادی ثبت شده و اپل را به دلیل دریافت کمیسیون ۳۰ درصدی از خرید مربوط به اپ استور، به نقض قانونی آنتی تراست (ضدانحصار) متهم کرده بود.

فرایند تسویه شکایت اپل شامل اعمال تغییراتی در شیوه برقراری ارتباط میان توسعه دهندگان با مشتریان است. هرچند اپل بخش اعظم سیاست‌های کسب و کاری خود را که در دادگاه‌ها و همچنین در قوانین مختلف به چالش کشیده‌اند، بدون هیچ تغییری حفظ می‌کند.

برای تسویه شکایت مذکور، این شرکت آمریکایی مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار غرامت می‌پردازد که در مقایسه با ارزش ۲.۴ میلیارد دلاری آن هزینه ناچیزی است و از سوی دیگر مجموعه‌ای از محدودیت‌های بازاریابی ایمیلی که حذف می‌کند. به عبارت دقیق‌تر اپل به توسعه دهندگان نرم افزار برای iOS اجازه می‌دهد با مشتریان شأن تماس برقرار کنند. همچنین توسعه دهندگان با استفاده از اطلاعاتی که از داخل اپ هایشان جمع آوری می‌کنند، می‌توانند گزینه‌های پرداخت خارج از اپ استور را برای مشتریان فراهم کنند.

البته اپل در آپدیت دستور العمل اپ استور در ماه ژوئن، قانون خود را تغییر داده و به توسعه دهندگان اجازه داده بود خارج از اپ با مشتریانشان تماس برقرار کنند. اما آنها همچنان اجازه نداشتند گزینه‌های پرداخت جایگزین را در اختیار مشتریان قرار دهند.

این تغییر هرچند چندان بزرگ به نظر نمی‌رسد اما اهمیت زیادی برای توسعه دهندگان نرم افزار دارد.

از سوی دیگر غرامت ۱۰۰ میلیون دلاری اپل به توسعه دهندگان کوچک تعلق می‌گیرد البته وب سایت برای شرکت‌هایی که واجد دریافت این مبلغ هستند، هنوز راه اندازی نشده است.
برخی از تغییراتی که در این تسویه آمده، عبارتند از:

* اپل باید تعهد دهد برنامه کسب و کارهای کوچک اپ استور را حفظ کند. طی این برنامه توسعه دهندگانی با درآمد کمتر از یک میلیون دلار در سال، می‌توانند درخواست پرداخت ۱۵ درصد کمیسیون به اپل را ثبت کنند.

* اپل باید گزارش شفافیت سالانه از اپ استور را منتشر کند. این گزارش باید شامل آمار معنادار درباره فرایند بررسی اپ ها باشد. مانند تعداد اپلیکیشن‌های رد شده به دلایل مختلف، تعداد حساب‌های غیرفعال شده کاربران و توسعه دهندگان

* اپل باید سیستم فعلی جستجوی اپ استور را حداقل به مدت سه سال حفظ کند.

در این میان اپل منتظر رأی دادگاه درباره شکایت اپیک گیمز (سازنده بازی رایانه‌ای فورت نایت) علیه خود است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (7 رای)
سیتنا 5
2021-08-28 10:45

افزودن دیدگاه جدید