کد مطلب: 

259940

دردسر وی چت برای تنسنت

بر اساس گزارشی جدید شرکت تنسنت به دلیل نقض قوانین حفاظت از کودکان به وسیله یک ویژگی در اپ وی چت با شکایتی رسمی در چین مواجه شده است.
دردسر وی چت برای تنسنت

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از انگجت، نوشت: طبق گزارشی جدید دادستانی خلق منطقه هایدان (Haidian District People’s Procuratorate) پکن علیه تنسنت (شرکت مادر وی چت) شکایت کرده است. دلیل این شکایت نیز نقض قانون حفاظت از کودکان توسط قابلیت «youth mode» است.

البته در شکایت نامه توضیح داده نشده این قابلیت به چه صورت قانون را نقض کرده است. در کل با فعال شدن این قابلیت، اجازه دسترسی به پرداخت‌ها، یافتن دوستان در فاصله نزدیک و برخی بازی‌های آنلاین برای کاربران نوجوان مسدود می‌شود.

این قابلیت در حقیقت یک ابزار کنترل برای والدین در اپلیکیشنی است که قابلیت‌های مختلفی در چین دارد. تنسنت هنوز در این باره اظهار نظری نکرده است. اما این شرکت اخیرا محدودیت‌های سختگیرانه‌تری برای بازیکنان جوان بازیHonor of King وضع کرده و مدت زمان بازی را برای این دسته از کاربران به یک ساعت در روزهای عادی هفته کاهش داده است.

البته این شکایت ممکن است بخشی از یک اقدام وسیع‌تر باشد. رسانه دولتی چین چندی پیش از صنعت بازی‌های رایانه و پلتفرم‌های آنلاین انتقاد کرده بود. مقامات نیز خواستار آن شده‌اند که از کودکان در برابر تهدیدهای آنلاین بهتر حفاظت شود.

انتهای خبر

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (5 رای)
سیتنا 5
2021-08-08 10:26

افزودن دیدگاه جدید