کد مطلب: 

259028

بزرگ‌ترین ابررایانه انگلیس راه اندازی می‌شود

کمبریج – ۱ نام سریع‌ترین ابررایانه ساخت انگلیس است که به طور ویژه در حوزه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی و به منظور تقویت صنایع مرتبط با پزشکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
بزرگ‌ترین ابررایانه انگلیس راه اندازی می‌شود

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از زد دی نت، نوشت: قرار است از این ابررایانه در حوزه‌هایی همچون زیست شناسی دیجیتال، تحقیقات ژنتیک و کشف داروهای جدید استفاده شود.

ابررایانه مذکور با همکاری شرکت ان ویدیا ساخته شده و برای تکمیل آن ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری شده است. ساخت این ابررایانه در عرض تنها ۲۰ هفته صورت گرفته و محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا نتوانسته تأخیری در فرایند تکمیل آن ایجاد کند. مهندسان ان ویدیا به علت شیوع کرونا از سفر از آمریکا به انگلیس خودداری کردند و توصیه‌های خود را از راه دور ارائه کردند.

برای بررسی عملکرد این ابررایانه و کسب اطمینان از دقت آن از فناوری‌هایی مانند مدل سازی های پیچیده رایانه‌ای و نیز ربات‌های سیار کنترل از راه دور استفاده شده است. سرعت ابررایانه مذکور به ۴۰۰ پتافلاپس می‌رسد و ۸۰ سیستم پردازنده پیشرفته DGX A۱۰۰ ان ویدیا بر روی آن نصب شده است. رایانه مذکور در فهرست ۵۰۰ ابررایانه برتر جهان در رتبه ۴۱ جهان است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2021-07-11 13:33

افزودن دیدگاه جدید