کد مطلب: 

257575

دلیل ارسال پیامک‌های هشدار آمیز بانک‌ها چیست؟

اخیرا موجی از پیامک‌های هشدار امنیتی درباره امور الکترونیکی از سوی بانک‌ها برای دارندگان حساب ارسال شده است که باعث تعجب و نگرانی شهروندان شده است.
دلیل ارسال پیامک‌های هشدارآمیز بانک‌ها چیست؟

به گزارش سیتنا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، طی روزهای اخیر پیامکی حاوی هشدارهای امنیتی از سوی تعدادی زیادی از بانک‌های کشور برای مشتریان ارسال شده و به صورت مداوم رعایت جوانب احتیاط و ذکر آدرس صفحات رسمی و غیرجعلی بانک‌ها برای انجام امور الکترونیکی را به آنها گوشزد کرده است. هشدار پیامکی بانک‌ها به این دوصورت است:
 
«مشتری گرامی؛ هشدار: مراقب مجرمین و سودجویان باشید و از واگذاری کارت بانکی یا اطلاعات دسترسی به حساب بانکی خود به دیگران جدا خودداری نمائید».
 
«مشتری گرامی؛ با عدم واگذاری کارت بانکی با اطلاعات دسترسی حساب بانکی به دیگران، از خود در برابر اتهاماتی همچون پولشویی و معاونت در انواع جرائم محافظت نمایید»
 
با توجه به متن هشدار آمیز این پیامک و این که افرادی که دارای چند حساب بانکی بودند، بعضا چندین هشدار پیامکی دریافت کردند، به نظر می‌رسد مشتریان بانکی نگران شده‌اند. با ارسال این حجم از هشدارهای پیامکی سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا مشکلی در سیستم بانکی به وجود آمده است؟

ظاهرا معاونت فناوری بانک‌مرکزی در نامه‌ای به شبکه بانکی ابلاغ کرده تا پیش از یکم خرداد ماه ۱۴۰۰ پیامک هشدار برای مشتریان ارسال کنند. در این دستور، علت ارسال پیامک افزایش موارد سوءاستفاده از ابزارها بانکی و پرداخت و در فعالیت‌های مجرمانه غیرمجاز اعلام شده است.

با این حال محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک‌های خصوصی در این باره می‌گوید:« هیچ مشکل خاصی در بانک‌های خصوصی گزارش نشده است. این پیامک‌ها صرفا توصیه‌ای از جانب بانک‌ها است و فعلا مسئله‌ای وجود ندارد اما این را باید در نظر داشت که دستور ارسال این پیام‌ها از سوی حراست بانک مرکزی مسلما بی دلیل نیست. بنابراین مردم باید احتیاط به خرج دهند و مراقب افشای اطلاعات بانکی خود باشند»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 5
2021-05-26 10:45

افزودن دیدگاه جدید