کد مطلب: 

252675

توقف اجرای واتس اپ در برخی از سیستم عامل‌های Android و iOS

اپلیکیشن WhatsApp قصد دارد کار با برخی از آیفون‌های قدیمی و گوشی‌های اندروید را از سال 2021 متوقف ‌کند.
توقف اجرای واتس اپ در برخی از سیستم عامل‌های Android و iOS

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تا پایان سال ۲۰۲۰، برنامه WhatsApp پشتیبانی برخی از سیستم عامل‌های اندروید و آیفون را متوقف می‌کند، با این حال، این نگرانی در بسیاری از کاربران به وجود آمده است که این برنامه در گوشی شان متوقف شود، اما تلفن‌های قدیمی شامل این طرح نمی‌شوند. گفتنی است؛ در کنار سال ساخت تلفن‌های هوشمند، سیستم عامل‌هایی که برخی از تلفن‌ها از آن استفاده می‌کنند ارتباط زیادی با این امر دارند. گزارش‌ها حاکی از این است که WhatsApp از ژانویه ۲۰۲۱ در دستگاه‌هایی که سیستم عامل iOS9 یا Android 4.0.3 را اجرا نمی‌کنند در دسترس نخواهند بود.

اکنون تلفن‌های قدیمی‌تری وجود دارد که نرم افزار آن‌ها هنوز هم قابل بروزرسانی است، اما برخی از تلفن‌ها با آخرین بروزرسانی‌های نرم افزار از جمله iOS14 و Android10 سازگار هستند؛ بنابراین در این صورت تنها گزینه‌ای که برای آن باقی مانده است عوض کردن تلفن همراه است. با توجه به اینکه WhatsApp یکی از برنامه‌های پر کاربرد است، اگر در سال ۲۰۲۱ گوشی‌ها این پشتیبانی از WhatsApp را از دست بدهند، اکثر مردم دیگر قادر به کار با این برنامه نیستند.

تا آنجا که به آیفون‌ها مربوط می‌شود، آیفون‌هایی که با iOS9 کار نمی‌کنند پشتیبانی از WhatsApp را از دست می‌دهند. این در درجه اول شامل آیفون ۴ و همه مدل‌های قبلی است. با این حال، اگر گوشی‌های iPhone 4S، iPhone 5، iPhone 5S، iPhone 5C، iPhone 6 و iPhone 6S دارید، تنها کاری که برای دریافت WhatsApp باید انجام دهید این است که نرم افزار خود را به iOS9 به روز کنید. همه آیفون‌های ذکر شده با iOS9 سازگار هستند. از بین همه آیفون‌ها، فقط آیفون6S، 6 پلاس و آیفون SE نسل اول قابلیت بروزرسانی به جدیدترین سیستم عامل iOS14 را دارد. اما برای اینکه WhatsApp در آیفون شما باقی بماند، نیازی به بروزرسانی گوشی نیست تا جایی که آیفون آپدیت جدید برای گوشی شما بفرستند؛ بنابراین تا زمانی که iPhone شما واجد شرایط به روزرسانی در iOS9 باشد، می‌توانید از WhatsApp در سال ۲۰۲۱ لذت ببرید.

اکنون به سراغ تلفن‌های اندرویدی می‌رویم که دیگر از WhatsApp در سال ۲۰۲۱ پشتیبانی نمی‌کنند بنابراین تلفن‌های اندرویدی که اندروید ۴.۰.۳ ندارند دسترسی به WhatsApp را از دست می‌دهند. تلفن‌هایی که واجد شرایط به روزرسانی نیستند دسترسی خود را از دست می‌دهند در حالی که تلفن‌های سازگار را می‌توان برای ادامه استفاده از WhatsApp به Android 4.0.3 به روز کرد. برخی از مدل‌های محبوب اندرویدی که قابل ارتقا برای اندروید ۴.۰.۳ نیستند، شامل HTC Desire، LG Optimus Black، Motorola Droid Razr، Samsung Galaxy S2 است.

علاوه بر این، ایده اصلی این است که WhatsApp را در دستگاه خود حفظ کنید یا تلفن خود را تغییر دهید و یا در صورت امکان تلفن را به روز کنید؛ بنابر این برای بررسی اینکه آیا آیفون شما با آخرین سیستم عامل در حال اجرا است یا خیر، می‌توانید به تنظیمات رفته و آن را بررسی کنید. برای کاربران آیفون، به تنظیمات عمومی اطلاعات بروید. در آنجا می‌توانید جزئیات نرم افزار آیفون خود را بررسی کنید. به همین ترتیب، اگر کاربر Android هستید، می‌توانید به تنظیمات تلفن بروید تا نرم افزاری را که روی تلفن شما در حال اجرا است پیدا کنید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 2 (1 vote)
سیتنا 3
2020-12-24 11:31

افزودن دیدگاه جدید