کد مطلب: 

252413

کد شش رقمی احراز هویت در واتس اپ را به هکرها ندهید!

یکی از نمونه‌های جرایم اینترنتی، هکری است که برای دستیابی به حساب یک کاربر، خود را به عنوان یک دوست معرفی می‌کند. کاربران WhatsApp باید در مورد هک خطرناکی که می‌تواند به مجرمان سایبری اجازه دسترسی به پیام‌ها و مخاطبین آنها را بدهد، مراقب باشند.
 کد شش رقمی احراز هویت در واتس اپ را به هکرها ندهید!

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از نمونه‌های جرایم اینترنتی، هکری است که برای دستیابی به حساب یک کاربر، خود را به عنوان یک دوست معرفی می‌کند. این کلاهبرداری می‌تواند شما را فریب دهد و فکر کنید که پیش شخصی که به او اعتماد دارید می‌روید. سپس هکر می‌تواند از حساب فرد فریب خورده برای حمله به افراد دیگر استفاده کند. این حمله از طریق کد تایید شش رقمی است که پیام‌رسان WhatsApp هنگامی که می‌خواهید مجددا به حساب خود دسترسی پیدا کنید، به شما می‌دهد. در این مورد هکر همچنین می‌تواند به عنوان یکی از مخاطبان شما در WhatsApp ظاهر شده و سعی کند فریبتان دهد.

هکر تقریبا همزمان با دریافت متن یا ایمیل از WhatsApp با کد تایید به شما وانمود می‌کند که دوست شما است. هرگز کد تایید شش رقمی واتس آپ خود را به او ندهید. این کد فقط زمانی به شما داده می‌شود که سعی کنید حساب خود را تغییر دهید. هکر وانمود می‌کند که به طور تصادفی به جای شماره خود، کد تایید را برای شماره شما خواسته و از شما می‌خواهد آن را ارسال کنید. هرگز نباید این کد شش رقمی را با کسی به اشتراک بگذارید. در صورت انجام این کار، هکر می‌تواند به حساب شما دسترسی کامل پیدا کند.

پس از این شما دیگر نمی‌توانید به حساب خود دسترسی پیدا کنید و هکر می‌تواند از دوستانتان کلاهبرداری کند. به همین خاطر اگر از طرف یک فرد ناشناس یک پیام مشکوک دریافت کردید، سعی کنید با آن‌ها تماس بگیرید تا ببینید آیا می‌تواند با شما صحبت کنید و صحت او را بررسی کنید؛ البته می‌توان به این پیام جواب نداد. همچنین توصیه می‌شود که تایید صحت دو مرحله‌ای را روشن کنید تا WhatsApp به شما یک پین محافظتی دیگر بدهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4 (3 رای)
سیتنا 3
2020-12-17 10:10

افزودن دیدگاه جدید