کد مطلب: 

252225

ماجرای فیسبوک و تجزیه اینستاگرام و واتس اپ

با شکایات جدید علیه فیسبوک پیرامون روند کسب و کار این شرکت، احتمال تجزیه اینستاگرام و واتس اپ از آن بیشتر شده است.
ماجرای فیسبوک و تجزیه اینستاگرام و واتس اپ

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از رویترز، نوشت: درحالیکه کمیسیون فدرال تجارت آمریکا و تعداد زیادی از ایالات این کشور از فیس بوک شکایت کرده اند، احتمال  تجزیه این شرکت قوت گرفته است.
روز چهارشنبه هفته گذشته دو شکایت جدید علیه فیس بوک ثبت شد.

این شکایات از پشتیبانی احزاب دموکرات و جمهوری خواه برخوردار  هستند و خواستار پاسخگویی این شرکت درباره روش های کسب وکارش هستند.  این امر یک نقطه توافق نادر بین دولت ترامپ و نمایندگان دموکرات است که برخی از آنها از تجزیه گوگل و فیس بوک نیز حمایت می کنند.

در شکایاتی که روز چهارشنبه ثبت شده اند؛ فیس بوک متهم است شرکت های رقیب خود را می خرد و به طور خاص روی خرید اینستاگرام( به قیمت یک میلیارد دلار در ۲۰۱۲) و واتس اپ( ۱۹ میلیارد دلار در ۲۰۱۴) تاکید شده است.

قانونگذاران فدرال و ایالتی در آمریکا معتقدند این عملیات های ادغام باید فسخ شوند. چنین اقدامی احتمالا سرآغاز یک چالش حقوقی بلند مدت است زیرا کمیسیون فدرال تجارت آمریکا(FTC) سال ها قبل آنها را تایید کرده بود.

لتیسیا جیمز دادستان ایالت نیویورک به نمایندگی از ۴۶ ایالت آمریکا در این باره می گوید: فیس بوک حدود یک دهه از سلطه و قدرت انحصار خود در بازار استفاده کرده تا رقبای کوچکترش را خرد کند و رقابت را از میان ببرد. تمام این موارد به ضرر کاربران هستند.

به گفته جیمز، فیس بوک شرکت های رقیبش را قبل از آن خریده که به تهدیدی برای سلطه اش بر بازار تبدیل شوند.

جنیفر نیوستد مشاور فیس بوک نیز در این باره گفت: قوانین آنتی تراست(ضدانحصار) برای مجازات شرکت های موفق به وجود نیامده اند. همچنین به گفته او واتس اپ و اینستاگرام پس از سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری فیس بوک در اپلیکیشن های در حال رشد به موفقیت دست یافتند.

نیوستد در این باره افزود: دولت اکنون خواهان انجام دوباره معاملات است و با این اقدام به کسب و کارهای آمریکایی هشدار می دهد هیچ فروشی نهایی نیست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-12-12 10:10

افزودن دیدگاه جدید