کد مطلب: 

223695

کار بیماران اینستاگرام به «دخترآزاری» رسید! (عکس)

دعواهای شبکه‌های اجتماعی اگر تا قبل از این شمایل مجازی داشت حالا صورت حقیقی به خود گرفته است و کار را به جایی رسانده که کاربران بیمار فضای مجازی، برای دیده شدن دست به هر کاری می‌زنند.
کار بیماران اینستاگرام به «دخترآزاری» رسید! (عکس)

به گزارش مهر، خشونت‌های اینستاگرامی به‌تازگی نه فقط جنبه لفظی که حتی شکل فیزیکی به خود گرفته‌اند. قبلا اگر حیوان‌آزاری بهانه‌ای برای گرفتن لایک، کامنت یا فالوو بود و حالا کار آن‌قدرها بالا گرفته که می‌شود ردپایی از اعمال منافی عفت، آزار علنی و شکنجه آدم‌ها را هم در آن دید.

نمونه‌اش فیلمی است که به تازگی از کتک زدن یک دختر جوان توسط یکی از پسرهای فضای مجازی دست به دست می‌شود. گویا ماجرا از اینجا شروع شده که این پسر برای گرفتن انتقام از دختری که در اینستاگرام به او توهین کرده او را با بهانه‌های مختلف از تهران تا شهر خودش -سیرجان- کشانده  و با بردنش به بیابان اقدام به کتک زدن و شکنجه کردن او کرده است.

قسمت تلخ‌تر ماجرا اینجاست که این کاربر فضای مجازی با وقاحت تمام از این حرکتش فیلم گرفته و آن را در صفحه شخصی خودش منتشر کرده و به صورت علنی و با افتخار از این حرکت برای مخاطبانش در فضای مجازی حرف زده است. اتفاقی که باز هم این سوال را به وجود می‌آورد که میان همه دغدغه‌های کوچک و بزرگ مسئولان، بحث نظارت روی شبکه‌های اجتماعی، پیگیری و برخورد با این خشونت‌های فاحش و پیشگیری از رخدادهای این‌چنینی از طریق فرهنگ‌سازی چه جایی دارد؟

***

تکمیلی: ساعتی پس از انتشار این گزارش، دادستان سیرجان از دستگیری دو نفر از عوامل این اتفاق تلخ خبر داد. محسن نیکورز در این باره گفت که «با دستور رئیس کل دادگستری استان کرمان به پرونده آزار و اذیت دختر جوان در سیرجان به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد و دستگاه قضائی با عاملان این حادثه  قاطعانه برخورد خواهد کرد.»

از سوی دیگر، پیگیری‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد که برخلاف ادعاهای مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر رضایت خانواده مضروب، ضارب کماکان در بازداشت است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-01-07 19:13

افزودن دیدگاه جدید