کد مطلب: 

215077

«مزاحم نشوید» به فیس بوک و اینستاگرام آمد

ظاهرا فیس‌بوک و اینستاگرام هر دو در حال توسعه قابلیت جدیدی تحت عنوان «مزاحم نشوید» هستند که به کاربران اجازه می‌دهد درصورت لزوم اعلان‌های این شبکه‌های اجتماعی را خاموش کنند.
«مزاحم نشوید» به فیس بوک و اینستاگرام آمد

به گزارش سیتنا به نقل از وب سایت phonearena، اینستاگرام که یکی از بزرگترین زیرمجموعه‌های شرکت فیس‌بوک به شمار می‌رود، سالهاست در فهرست برترین و محبوب‌ترین شبکه اجتماعی از نظر کاربران قرار دارد. حالا به نظر می‌رسد که این دو غول شبکه اجتماعی قصد دارند به منظور جلب نظر و توجه مخاطبان و کاربرانشان می‌خواهند به درخواست خیل عظیمی از آن‌ها پاسخ داده و قابلیت جدیدی را به پلت‌فرم خود بیفزاید.

حالا گزارش‌های منتشره از سوی تک کرانچ نشان می‌دهد که فیس بوک و اینستاگرام تصمیم گرفته‌اند قابلیت جدید «مزاحم نشوید» یا Do Not Disturb را به پلت‌فرم خود اضافه کنند. این قابلیت به کاربران در این دو شبکه اجتماعی این امکان را می‌دهد تا در صورت عدم نیاز و خروج از اپلیکیشن مربوطه، دیگر نوتیفیشکن و اعلان‌های مربوط به آن را دریافت نکنند و به عبارتی دیگر، اعلان‌های پیاپی برای پست‌های ارسال شده یا لایک و نظر دادن مخاطبان در اینستاگرام و فیس بوک، مزاحم کار کردن و فعالیت‌های کاربران نشود.

کاربران درصورت تمایل قادر خواهند بود به تنظیمات فیس بوک یا اینستاگرام خود بروند و برروی زمان مشخص فعال‌سازی این قابلیت کلیک کنند. بعنوان مثال، کاربران می‌توانند از میان ۳۰ دقیقه، یک ساعت، ۲ ساعت، ۸ ساعت، یک روز و تا هر زمانی که مایل باشند، این قابلیت را فعال‌سازی کنند.

هنوز معلوم نیست که این ویژگی جدید و کاربردی دقیقا چه زمانی در دسترس کاربران این دو شبکه اجتماعی قرار می‌گیرد. اینستاگرام در ماه سپتامبر سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی به رکوردی بی‌سابقه در میان شبکه‌های اجتماعی دست یافت و آن هم جای دادن بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه بود.

این شبکه اجتماعی چند سال پیش توسط فیس بوک خریداری شد و از آن زمان تاکنون نیز به منظور افزایش مخاطبان و جلب نظر کاربرانش هرروزه به فکر افزودن قابلیت‌های جدیدی است. شرکت مادر فیس بوک اما در طول مدت یک سال اخیر با چالش‌های متعددی روبرو شد که نام و آوازه آن را لکه‌دار کرد. از مهم‌ترین این چالش‌ها می‌توان به رسوایی همکاری فیس بوک با کمبریج آنالتیکا اشاره کرد که اطلاعات میلیون‌ها کاربر در جهان مورد سوءاستفاده قرار گرفت و فیس بوک نیز در نتیجه توسط بسیاری از کاربرانش بایکوت شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-07-03 14:07

افزودن دیدگاه جدید