کد مطلب: 

197280

باید به سمت نظام دیجیتال واتر مارکینگ برویم

قائم مقام و معاون فرهنگی ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری کشور، گفت: در حال رایزنی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای طراحی نظام دیجیتال واتر مارکینگ هستیم تا سامانه هوشمندی را برای جلوگیری از دسترسی به محتوای فرهنگی قاچاق و غیرمجاز ایجاد کنیم.
باید به سمت نظام دیجیتال واتر مارکینگ برویم

به گزارش سیتنا، نوید آقایی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی از ایرنا در گفت وگو با خبرنگار سینمایی این خبرگزاری، افزود: در برخی کشورها با اجرایی شدن این نظام، شاهد کاهش چشمگیر دسترسی به فیلم های سینمایی و سایر تولیدات فرهنگی به شکل کپی غیرمجاز بوده ایم.
وی ادامه داد: با این همه باید در نظر داشت طراحی و اجرای این سامانه نیازمند دریافت مجوزهای قانونی است که امیدواریم به این مطالبه جدی صاحبان آثار فرهنگی توجه جدی صورت گیرد.
آقایی افزود: وضعیت دانلود غیرمجاز در ایران در مقایسه با اروپا، آمریکا و یا حتی کشور همسایه‌ای همچون ترکیه گسترده نیست اما در برخی کشورها سامانه ای تعریف شده که به صورت هوشمند سایت‌ها را رصد و فعالیت های غیرمجاز را فیلتر می کند.
وی ادامه داد: بدنبال استفاده از این فناوری در داخل کشور هستیم، در عین حال همچنان از صاحبان آثار درخواست داریم که در صورت دانلود غیرمجاز آثارشان، در مراکز قضایی طرح شکایت کنند.
آقایی همچنین درباره سخنان هفته گذشته عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران درباره فیلتر شدن دهها سایت توضیح داد: تمامی اینها در واقع سایت های مستهجن و مبتذل بوده‌ که با دستور قضایی فیلتر شده اند.
قائم مقام و معاون فرهنگی ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری گفت: ستاد با انتشار غیرقانونی و قاچاق هر گونه اثری که از وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی مجوز داشته باشد، برخورد می کند.
وی افزود: در حوزه محصولات خارجی که عمده فعالیت های ما را در ستاد صیانت به خود اختصاص داده، با مشاهده هر گونه مصادیق مجرمانه برخورد خواهد شد.
آقایی با اشاره به استقبال مخاطبان از آثار توزیع شده در شبکه نمایش خانگی یادآور شد: معتقدیم با توجه به کاهش حجم قاچاق فیلم های ایرانی و مقابله با این پدیده در دولت یازدهم، این مشکل در حدی نیست که به توزیع آثار در شبکه نمایش خانگی ضربه جدی بزند، برای جلوگیری از دانلود غیرمجاز آثار سینمایی بیش از پیش نیازمند فرهنگسازی هستیم.
قائم مقام و معاون فرهنگی ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری کشور، همچنین به تذکر هفته جاری مقام معظم رهبری به مسوولان درباره پدیده قاچاق اشاره کرد و گفت: معظم له معتقدند پدیده قاچاق تنها در عرصه اقتصادی نیست و در حوزه فرهنگی هم مشاهده می شود که صرف مقابله جواب نمی دهد و باید به سمت تولید آثار با کیفیت نیز رفت.
آقایی همچنین گفت: خوشبختانه در سال 95 با کاهش عرضه قاچاق فیلم مواجه بوده‌ایم که این یعنی توانسته‌ایم از طریق روال قانونی بخش خوبی از نیاز جامعه را رفع کنیم.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-08 17:20

افزودن دیدگاه جدید