کد مطلب: 

172787

سهم ارتباطات و مخابرات از تولید ناخالص داخلی کشور چقدر است؟

معاون برنامه ریزی و بودجه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سهم ما در تولید ناخالص داخلی 28.2 درصد بوده که سهم ارتباطات و مخابرات 1.5 درصد است.
سهم ارتباطات و مخابرات از تولید ناخالص داخلی کشور چقدر است؟

به گزارش سیتنا به نقل از خبرنگار ایسنا در منطقه کویر، قنبری در مراسم افتتاح پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با حضور وزیر اظهار کرد: بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات جزو لاینفک توسعه است و ما در این بخش در کاهش هزینه های دولت، پیاده کردن اقتصاد مقاومتی و رونق کسب و کار مسوولیت داریم.

وی افزود: شاید یکی از دلایلی که نتوانسته ایم نقشمان را به خوبی ایفا کنیم، به علت کمبود سرمایه گذاری در این بخش بوده. تا سال 1384سالانه 2 هزار میلیارد تومان در این زمینه سرمایه گذاری می شده که در هشت سال گذشته نبوده است.

قنبری تصریح کرد: سرمایه گذاری هشت سال گذشته در ارتباطات و فناوری کشور معادل اعتبار پروژه های افتتاحی امروز استان کرمان است.

وی بیان کرد: سرمایه گذاری را از سال قبل آغازکرده ایم و امسال سرمایه گذاری 5 هزار میلیارد تومانی در جریان است که دولت یک هزار میلیارد تومان و بخش خصوصی و اپراتورها 4 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده اند که اگر این روند استمرار داشته باشد در سه سال آینده می توانیم کمبودها را جبران کنیم.

معاون وزیر ارتباطات افزود: بیشترین نگاه ما در استان ها به همکاری های محلی است و از عدد و رقم استان کرمان راضی نیستیم و سطح ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان از متوسط کشور پایین تر است.

قنبری تصریح کرد: در استان کرمان علی رغم صنعت خوب استان، بخش استفاده و کاربردها سهم بسیار کمی دارد و امیدواریم با کمک بخش خصوصی بتوانیم کمبودها را جبران کنیم.

معاون برنامه ریزی و بودجه وزارت ارتباطات گفت: امیدواریم با کمک استان کرمان بتوانیم برش استانی و توازن منطقه را در برنامه ششم توسعه داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: لازم داریم فضای مجازی را به عنوان فرصت نگاه کنیم و هر نوع سرمایه گذاری در این بخش منجر به رشد و توسعه اقتصادی خواهد شد و باید نگاه را به توسعه آموزش و بهداشت در استان و نحوه خدمت رسانی عوض کرده تا هزینه های عمومی کشور کاهش پیدا کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-02-07 00:31

افزودن دیدگاه جدید