کد مطلب: 

291630

کارشناسی دو صحنه جنجالی استقلال - سپاهان

کارشناسی دو صحنه جنجالی استقلال - سپاهاندو صحنه مشکوک به پنالتی دیدار استقلال و سپاهان مورد بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته است.
کارشناسی دو صحنه جنجالی استقلال - سپاهان

به گزارش سیتنا، نیمه اول دیدار حساس استقلال و سپاهان در هفته هجدهم لیگ برتر در شرایطی با یک گل به سود آبی‌ها به پایان رسید که دو صحنه جنجالی و بحث برانگیز قضاوت پیام حیدری در این مسابقه را تحت تاثیر قرار داد.

در اولین صحنه که در دقیقه چهار مسابقه رخ داد، آرمین سهرابیان در محوطه جریمه قصد داشت توپ را از مقابل دروازه تیمش دور کند، اما پس از ضربه، توپ به دست او برخورد کرد تا بازیکنان سپاهان که اعتقاد به خطای هند داشتند، به عدم اعلام پنالتی داور وسط اعتراض کنند.

سپس در دقیقه ۱۲ مسابقه، بلانکو پس از برخورد با سیاوش یزدانی در محوطه جریمه سپاهان سرنگون شد تا این‌ بار آبی‌ها اعتقاد به خطای پنالتی داشته باشند و به قضاوت داور معترض شوند.

کارشناسان داوری به بررسی این صحنه‌ها پرداخته‌اند:

برخورد توپ به دست آرمین سهرابیان (مشکوک به پنالتی- دقیقه ۴)

✅ محمدرضا ابوالفضلی: درست است که دست مدافع در حالت غیرطبیعی قرار داشت و توپ به دست وی برخورد نمود، اما نکته حائز اهمیت این صحنه این است که بازیکن آبی در ابتدا قصدِ دفعِ توپ از طریق پا را داشت و پس از ضربه، توپ به دست برخورد کرد که داور با جایگیری خوب و آنالیز صحیحِ صحنه، رأی به ادامه بازی داد. زمانی که بازیکن اقدام به بازی با پا یا سر می‌کند و پس از ضربه، توپ به طور تصادفی به دستش برخورد می‌کند، به هیچ‌ وجه خطای هند نیست.
✅ محمدحسین ترابیان: طبق قانون در چنین صحنه‌هایی اگر بازیکن توپ را با پا یا بدن خود بزند و همان توپ به دست خود یا همدسته برخورد کند هند نیست. ادامه بازی تصمیم صحیح داور در این صحنه بود.
❌ ابراهیم میرزابیگی: بازیکن استقلال مرتکب خطای هند شد و داور باید پنالتی اعلام می‌کرد‌.
✅ بابک وسیله‌بر: در این صحنه برخورد توپ با دست خطا نیست. طبق قانون و اصلاحیه‌های سال‌های اخیر، هرگاه بازیکن در هر شرایطی دفع توپ کند و در ادامه برخورد به دست اتفاق بیفتد هند محسوب نمی‌شود. بنابراین ادامه بازی صحیح است.

برخورد یزدانی و بلانکو (مشکوک به پنالتی- دقیقه ۱۲)

✅ محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه مدافع و‌ مهاجم هر دو‌ با هم، یکدیگر‌ را کنترل می‌کنند و خطای گرفتن یا هُل دادن، اتفاق نیفتاد. ادامه بازی توسط داور تصمیم درستی بود، چراکه یک‌ جدالِ طبیعی بر سر تصاحب توپ بود.
✅ محمدحسین ترابیان: هر دو بازیکن برای تصاحب توپ درگیرند و چلنج طبیعی و منصفانه فوتبالی است. بازیکن مهاجم برای زدن توپ و قبل از زدن توپ سر می‌خورد و تعادل خود را از دست می‌دهد و همین موضوع (سر خوردن و افتادن مهاجم) باعث می‌شود بازیکن مدافع که چسبیده به مهاجم است روی بازیکن بیفتد. مدافع خطایی مرتکب نشده و ادامه بازی تصمیم صحیح داور است.
✅ ابراهیم میرزابیگی: هر دو بازیکن همدیگر را بغل می‌کنند و درگیر می‌شوند و به زمین می‌خورند و پنالتی نیست.
✅ بابک وسیله‌بر: برخورد معمول فوتبالی است و ادامه بازی صحیح بود، چون هر گرفتنی و هر افتادنی در فوتبال خطا محسوب نمی‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2024-02-27 19:38

افزودن دیدگاه جدید