کد مطلب: 

288397

انتشار ویدئویی نگران‌کننده از درگیری انسان و ربات!

شرکت IHMC Robotics مستقر در فلوریدا با Boardwalk Robotics همکاری کرد تا یک ربات انسان نما به نام نادیا بسازد که به سبک «Mortal Kombot» عمل می‌کند!
انتشار ویدئویی نگران‌کننده از درگیری انسان و ربات!

به گزارش سیتنا، ویدئویی که اخیرا توسط این شرکت به اشتراک گذاشته شده نشان می‌دهد که ربات فیبر کربنی در حال پرتاب مشت‌هایی است که یک مونتاژ آموزشی به سبک «راکی» است. ربات را می‌توان دید که در حال مشت زدن به برخی از پدهای آموزشی که توسط شخص به سبک «Mortal Kombot» استفاده می‌شود، است.

این ربات توسط مهندس دیگری کنترل می‌شود که مجموعه‌ای از عینک‌های واقعیت مجازی به چشم دارد و حرکات کنترل‌کننده‌های واقعیت مجازی خود را مستقیماً از طریق یک اتصال به دست‌ها و پاهای نادیا می‌فرستد.

به عبارت دیگر، این اساساً نسخه‌ای در مقیاس یک به یک از آواتارهای رباتیک غول‌پیکری است که در «Pacific Rim» آزمایش می‌شوند و نمی‌توانیم بگوییم که وحشت زده‌ایم یا نه. جدا از توانایی پرتاب مشت، Boardwalk Robotics در وب‌سایت خود ادعا می‌کند که نادیا بالاترین دامنه حرکتی را در 29 مفصل خود نسبت به ربات‌های انسان‌نما در جهان دارد.

انتشار ویدئویی نگران‌کننده از درگیری انسان و ربات!

در اوایل این ماه، IHMC Robotics یک ویدیوی جداگانه از نادیا منتشر کرد که با یک زمین پیچیده برخورد می‌کند و بدون زحمت از موانع ساخته شده از آجرهای بتنی عبور می‌کند.

طبق گزارش وب سایت این شرکت، این ربات می تواند در اطفای حریق، واکنش به بلایا و سایر سناریوهایی که ممکن است برای انسان خطرناک باشد، مفید باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2023-12-06 08:17

افزودن دیدگاه جدید