کد مطلب: 

286571

سنگ قبرهای مجازی/ آنچه پس از مرگ در اینترنت باقی می‌ماند

پدیده رسانه‌های اجتماعی اجازه می‌دهد تا افراد زندگی و مسائل روزمره و ... را در سراسر جهان با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارند. پس از مرگ اما این حضور مجازی همچنان باقی می‌ماند.
سنگ قبرهای مجازی/ آنچه پس از مرگ در اینترنت باقی می‌ماند

به گزارش خبرانلاین، در فضای مجازی هزاران اکانت مجازی وجود دارد که صاحبان آن‌ها دیگر زنده نیستند اما این صفحات همچنان پابرجا هستند. چنین پدیده‌ای در فضای مجازی می‌تواند عواقب ناراحت کننده‌ای داشته باشد. صفحه‌ها و حساب‌های ایجاد شده در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییترو ... به‌عنوان یادبودهای دردناک فعال باقی می‌مانند.

در حال حاضر در بیشتر کشورها هیچ قانونی وجود ندارد که به مجریان، حق دسترسی، کنترل یا پایان دادن به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی فرد متوفی را بدهد. بر این اساس، مدیریت حساب‌های رسانه‌های اجتماعی به دنبال فوت صاحب حساب، تابع سیاست شرکت ارائه‌دهنده خدمات مجازی است.

فیس بوک

فیس بوک یک سیاست تخصصی برای کاربران متوفی دارد که به اعضای خانواده اجازه می‌دهد حساب کاربری را کنترل کنند. فیس‌بوک همچنین اجازه می‌دهد تا حساب‌کاربری به یادبود تبدیل شود تا هویت‌آنلاین شخص حفظ شود. افراد ممکن است به صفحه دسترسی پیدا کنند، در مورد متوفی مطالعه کنند و به یادگاری، پست‌هایی برای او بگذارند. با این حال، برای اینکه دائماً در مورد مرگ کسی یادآوری نشود، وقتی فیس‌بوک یک حساب کاربری را به یادبود تبدیل می‌کند، اکانت شخص مرده دیگر در پیشنهادات دوستان فیس بوک ظاهر نمی‌شود. اطلاعات تماس حذف شده است و هیچ کس نمی‌تواند در آینده وارد حساب کاربری شود.

نمایه شخص فوت شده نیز به طور خودکار برای همه افراد غیر از دوستان تایید شده خصوصی می‌شود. این از خراب کردن صفحه توسط خرابکاران جلوگیری می‌کند. به منظور استفاده از سیاست‌های فیس‌بوک، خانواده یا دوستان باید فرم تماس ویژه فیس‌بوک را پر کنند و مدرک فوت را درج کنند. برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی، فیس‌بوک به افراد غیرخانواده یعنی دوستان فرد اجازه می‌دهد این کار را انجام دهند، که در شرایطی که دوستان کاربر متوفی بیشتر از خانواده به اینترنت آگاه هستند، مفید است.

اینستاگرام

اینستاگرام متعلق به فیسبوک است، بنابراین روند پس از مرگ یک فرد مشابه است. می‌توانید حساب را نگهداری یا حذف کنید. شما می‌توانید درخواستی برای یادبود یک حساب اینستاگرام ارسال کنید، همچنین می‌توانید درخواست حذف اکانت اینستاگرام شخصی که فوت کرده را بدهید.

BLOGGER، GMAIL، BUZZ، و هر چیز دیگری که به یک حساب گوگل مرتبط است

همه سرویس‌های گوگل به یک حساب گوگل مرتبط هستند. هنگامی که یک کاربر فوت می‌کند، مدیریت حساب آن شخص به صورت متمرکز انجام می‌شود و طرف‌های مربوطه فقط باید یک بار مراحل تعیین شده را طی کنند تا به حساب‌ها دسترسی پیدا کنند. گوگل وبلاگی را حذف نمی‌کند مگر اینکه درخواستی برای حذف آن داده شود. بنابراین، بدون هیچ گونه مداخله‌ای، پست‌های افراد به‌طور نامحدود روی اینترنت باقی می‌ماند.

برای دسترسی به حساب گوگل شخص متوفی، نماینده قانونی شخص متوفی باید با گوگل تماس بگیرد و مدرکی مبنی بر فوت و تأیید وضعیت متقاضی به عنوان نماینده شخصی داشته باشد. گوگل همچنین هدر کامل ایمیل متوفی را می‌خواهد تا نشان دهد که شخص، نماینده شخصی را می‌شناخته و با او در تماس بوده است.

سپس 30 روز طول می‌کشد تا گوگل اسناد را پردازش کند، اما توجه دارد که حکم دادگاه معتبر شخص ثالث یا سایر مراحل قانونی مناسب، اجازه دسترسی زودتر را می‌دهد. با این حال، گوگل تضمین نمی‌کند که دسترسی به یک حساب اعطا می‌شود و تنها پس از بررسی برنامه این کار را انجام می‌دهد.

توییتر

توییتر بر اساس دستورالعمل‌های نماینده شخصی متوفی یا یکی از اعضای خانواده تأیید شده برای غیرفعال کردن یک حساب عمل می‌کند و در صورت درخواست، یک نسخه پشتیبان دائمی از توییت‌های عمومی متوفی نیز ارائه می‌کند. مدرک فوت و همچنین اثبات رابطه متقاضی با متوفی نیز مورد نیاز است. در حالی که توییتر یک حساب کاربری را غیرفعال می‌کند، اطلاعات حساب ورود به سیستم را در اختیار نماینده متوفی قرار نمی‌دهد.

به طور کلی این که پس از مرگ چه اتفاقی برای حساب‌ رسانه‌های اجتماعی یک فرد می‌افتد، موضوعی ‌است که ممکن است بارها به آن فکر کرده باشیم. با این حال از آنجایی که اکثر شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی راهی برای اطلاع از مرگ فرد ندارند، حساب‌های افراد را به طور خودکار می‌بندند. دوستان و خانواده باید تصمیم بگیرند که می‌خواهند با حساب‌های آنها چه کاری انجام دهند و با شرکت تماس بگیرند تا تغییرات را درخواست کنند. اما در حالت عادی اگر اقدامی برای بستن حساب‌ها انجام ندهید، آنها باز خواهند ماند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2023-10-24 08:10

افزودن دیدگاه جدید