کد مطلب: 

283796

ورودی غار اسرارآمیز باستانی پیدا شد

باستان شناسان آلمانی موفق به کشف یک غار باستانی مخفی با قدمت ۱۶ هزار ساله شده اند که محل سکونت بشر بوده است.
ورودی غار اسرارآمیز باستانی پیدا شد

به گزارش سیتنا، کاوش در آثار باستانی و کشف مکان‌های تازه جذاب و تماشایی است و می‌تواند به تکمیل تاریخ یک کشور یا منطقه کمک شایانی کند. باستان شناسان با دقت، صبر و حوصله‌ای که دارند، تلاش می‌کنند وقایع و آثار باستانی را به همان وضعی که یافته‌اند در معرض نمایش عمومی قرار دهند.

کشف یک غار باستانی مخفی با قدمت عصر یخبندان!

به تازگی گروهی از کاوشگران و باستان شناسان موفق به کشف دهانه غاری شده‌اند که گفته شده مربوط به ۱۶ هزار سال پیش است و سکونتگاه بشر بوده. پژوهشگران هنوز نتوانسته پا به درون غار بگذارند و شاید تا یک سال دیگر موفق به چنین کاری نشوند اما طبق چیزی که آنها توصیف کرده‌اند، منحصر به فرد است.

ورودی غار اسرارآمیز باستانی پیدا شد

غار مذکور به عنوان یکی از آثار باستانی قدیمی در شهر انگن آلمان واقع در ایالت بادن وورتمبرگ است و گفته شده قدمت آن به عصر یخبندان بر می‌گردد و سن ۱۶ هزار ساله دارد. گفتنی است موجودیت غار از دهه ۱۹۷۰ میلادی مشخص شده بود ولی تا به امروز ورودی اصلی آن پنهان بود و بنابراین وارد آن نشده بودند.

ماجرای کشف غار به دهه ۷۰ میلادی و زمانی باز می‌گردد که قرار بود خط لوله فاضلاب از همان نزدیکی‌ها عبور کند که در جریان این واقعه، حفره‌ای کوچک روی سقف غار پیدا شده بود. تا امروز باستان شناسان موفق نشده بودند وارد غار شوند و به اکتشاف بپردازند. پس از سال‌ها تأمل بالاخره در سال ۲۰۲۱ جستجوهای تازه‌ای برای کشف ورودی اصلی غار آغاز شد.

بالاخره کاوش‌ها جواب داد و شش هفته بعد از تلاش‌های شبانه روزی، اطلاعات تازه‌ای به دست آمد ولی همچنان راز ورودی اصلی نامکشوف باقی ماند تا اینکه از اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی، بررسی‌های ژئوفیزیکی نشان داد که غار از آنچه تصور می‌شده بزرگ تر است و عمقی حدود ۲۰ متر دارد.

اکتشافات جدید منجر به پیدا شدن ورودی اصلی غار شده و به عقیده دکتر ایوون تافلمایرز این یک موقعیت استثنایی است که باستان شناسان می‌توانند محلی تا این اندازه بکر و دست نخورده را کاوش کنند. مجموعه‌ای که غار در آن واقع شده به پارک عصر یخبندان شهرت یافته و یکی از قدیمی ترین غارهای دیگر به نام پترزفلس با قدمت ۱۳ تا ۱۵ هزار ساله در همین حوالی قرار دارد.

ورودی غار اسرارآمیز باستانی پیدا شد

به گفته دکتر تافلمایرز، مطمئنیم که اینجا در اواخر عصر یخبندان محلی برای سکونت بوده است و امیدواریم که چیزهایی مثل ابزارها یا حتی جواهرات سنگی و بقایای آثار هنری را در اینجا پیدا کنیم. ورودی غار در حال حاضر با لایه‌ای از خاک پوشانده شده و پژوهشگران در حال کاوش و بررسی آن هستند تا بتوانند در یک سال آینده وارد آن شوند. قرار شده تا سال آینده و برای جلوگیری از آسیب رساندن به غار، ورودی آن مسدود بماند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3.2 (9 رای)
سیتنا 4
2023-08-10 18:32

افزودن دیدگاه جدید